Arquus i Michelin oficjalnie podpisały porozumienie o współpracy

Już pierwszego dnia Eurosatory – tj. 13 czerwca 2022 roku – Arquus i Michelin oficjalnie podpisały partnerstwo w celu współpracy w kwestiach badawczo-rozwojowych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania podmiotów.

Arquus i Michelin Producent

Strony już współpracowały doraźnie w zakresie rozwiązań mobilnościowych, ale to zawarcie umowy stanowi duży krok naprzód dla przyszłego rozwoju. Wśród przewidywanych sfer kooperacji główny temat stanowi tzw. mobilność adaptacyjna. W tym zakresie Michelin opracował w szczególności rozwiązania zapobiegające przebiciu, takie jak opona bezpowietrzna Tweel i systemy zdalnego pompowania. Technologie te, pierwotnie zaprojektowane z myślą o placach budowy lub w sektorze rolniczym, okazują się niezwykle istotne w sektorze obronnym. Przedmiotem zainteresowania obu zespołów – Michelin i Arquus – pozostaje również konserwacja predykcyjna, ze względu na bardzo długi cykl życia pojazdów wojskowych, w kilku przypadkach nawet do czterdziestu lat. Ten temat też należy zbadać z punktu widzenia ochrony środowiska, aby maksymalnie zmniejszyć ślad każdego pojazdu i każdej opony. Poza tym zachowanie odpowiedniej mobilności i zarazem dostępności taboru leży u podstaw priorytetów Arquus, zarówno w przypadku transportu wojsk, zwiadu, jak i walki. Do tego ogromne znaczenie ma przyczepność pojazdu, szczególnie na wymagających stokach lub pochyłych płaszczyznach, gdzie pojazdy wojskowe są regularnie sprawdzane, łącznie z dogłębnym testowaniem założonych w nich opon.

REKLAMA

Poza tym, będąc członkiem AB Volvo Group, Arquus już dostosowuje tzw. komponenty o podwójnym – cywilno-militarnym zastosowaniu – do wymagających potrzeb sił zbrojnych.

REKLAMA