REKLAMA

Atego 1726 A 4x4 – premierowa zmilitaryzowana wersja na targach IDEX 2021

Typoszereg klasy tonażowej średniej Atego jest oferowany od 1998 roku. Oczywiście na przestrzeni tych 23 lat przeszedł liczne modernizacje – m.in. od kilku lat na rynku są dostępne modele pochodzące z drugiej generacji.

Mercedes Atego Producent

Obecnie koncern produkuje Atego w dwóch zasadniczych wersjach. Z jednej strony Atego powstaje w Niemczech w zakładzie w Woerth am Rhein – budowane są tam egzemplarze w klasach masowych 6500-16000 kg, wyłącznie zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Pojazdy te otrzymują cztero- i sześciocylindrowe silniki rzędowe, przy pojemności skokowej odpowiednio 5,1 i 7,7 litra generujące moce maksymalne od 156 KM/115 kW do 299 KM/220 kW. Łącznie oferta obejmuje siedem poziomów mocy. Do przeniesienia napędu standardowo służy zautomatyzowana skrzynia biegów Mercedes PowerShift3 – zawierająca opcję przejścia w razie potrzeby na ręczną zmianę przełożeń.

Z drugiej strony Atego pochodzi z fabryki w São Bernardo do Campo w Brazylii – składane są w niej wydania zgodne z normami emisji spalin Euro 3 i Euro 5. Otrzymują one cztero- i sześciocylindrowe silniki rzędowe o pojemności skokowej 4,2 i 7,2 litra, pokrywające zakres mocy maksymalnych od 177 KM/130 kW do 286 KM/210 kW.

REKLAMA

Niemniej w przypadku samochodów terenowych na uwagę zasługuje specjalny program jazdy terenowej do poruszania się po bezdrożach, dopasowujący strategię zmiany biegów do stylu jazdy w powiązaniu z określeniem chwilowego zapotrzebowania na siłę napędową – przekazywany moment obrotowy. Poza tym Mercedes-Benz Atego jest opcjonalnie dostępny z dołączanym napędem na przednie koła lub, w przypadku szczególnie wysokich wymagań trakcyjnych, ze stałym napędem na wszystkie koła.

Eksponat wystawiony na IDEX 2021 to Atego 1726 A 4x4 w standardzie emisji spalin Euro 5, pokazany jako specjalna konwersja do ambulansu, wykonana przez Hafilat Industry LLC z Abu Zabi. Egzemplarz ten bazuje na podwoziu produkcji brazylijskiej, o następujących zasadniczych parametrach technicznych: 6-cylindrowy silnik rzędowy OM 926 Euro 5 o pojemności 7,2 l i mocy maksymalnej 256 KM/188 kW przy 1900 obr/min, manualna, 6-biegowa skrzynia przekładniowa, dopuszczalna masa całkowita 17100 kg, wyłącznie pojedyncze opony o rozmiarze 365/80R20 oraz napęd na wszystkie koła.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA