[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Atego Rosenbauer - IAA 2018 Cz. 3

Drugim z pokazywanych przez Paul Nutzfahrzeuge pojazdów było podwozie z drabiną. Podwozie to zostało specjalnie dopasowane do potrzeb straży pożarnej jako nośnik drabiny. Nadaje się także do innych aplikacji związanych z miejskim transportem dystrybucyjnym i służbami komunalnymi, gdyż oferuje zarówno zwiększoną ładowność do ciężkich zabudów/ładunków, jak i – dzięki kompaktowym wymiarom – jednocześnie znakomitą zwrotność w trakcie poruszania się nawet w ciasnych, wąskich ulicach centrów czy dzielnic peryferyjnych.

Fot. producent

Co więcej, dla samego podwozia Atego 2130F 6x2 istnieje szeroka gama dalszych obszarów zastosowania. W straży pożarnej może ono jeszcze występować jako baza dla ciężkiego miejskiego samochodu ratowniczo-gaśniczego, ze zbiornikami na wodę o pojemności od 5000-6000 litrów przy dodaniu modułu załogowego do nadwozia do nawet 7000-9000 litrów bez tego modułu. Natomiast poza strażą do innych potencjalnych sfer eksploatacji zaliczają się: ciężka dystrybucja miejska, służby komunalne oraz sektory drogowy i budowlany. W przypadku ciężkiej dystrybucji miejskiej taką ciekawą opcją wydaje się segment dostaw napojów. Przy czym ciężarówka ta równie dobrze może być użytkowana do obsługi miejskich wysypisk śmieci. Dzięki niskiej wysokości ramy podwozia oraz zredukowanej wysokości górnej powierzchni kabiny nad nawierzchnią jezdni, wynoszącej zaledwie 2300 mm, w połączeniu z kabiną kierowcy ClassicSpace S, ten 3-osiowy model idealnie nadaje się też do służby na lotniskach, przykładowo do obsługi samolotów jako odmiana z furgonową zabudową kateringową, zabudową do odladzania czy cysterna paliwowa wraz z dystrybutorem.

REKLAMA

Ogólnie zatem Paul zrealizował następujące prace:

  • nowość: wprowadzenie sterowanej 5-tonowej osi wleczonej do bezpiecznego transportu i użytkowania ciężkich zabudów brygad straży pożarnej w ciasnych warunkach przestrzennych;
  • konwersja Mercedesa Atego 1530 F4x2 – stał się on Atego 2130 F 6x2;
  • uzyskanie łatwości w manewrowaniu w nowej konfiguracji 3-osiowej dzięki kompaktowym wymiarom;
  • znaczący wzrost dozwolonej technicznie masy całkowitej, pozwalający na montaż ciężkich nadwozi. W efekcie duża ładowność w połączeniu z wysoką manewrowością umożliwiają pojazdowi dotrzeć bezpiecznie do miejsca zdarzenia, nawet jeśli często pozostaje przy tym do dyspozycji bardzo mało miejsca, jak w ciasnych obszarach śródmieści czy w dzielnicach domów jednorodzinnych

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij