REKLAMA

Australijska technika inżynieryjna w umowie eksportowej z malezyjskimi siłami zbrojnymi

Volvo Group Australia wysłało partię specjalistycznych pojazdów wojskowych do Malezji, wprowadzając, jak ma nadzieję, nową inicjatywę eksportową dla firmy, stanu Queensland i Australii.

Producent

W ramach pierwszej na świecie umowy eksportowej dla Volvo w Australii zespół w centrali firmy w Wacol w Brisbane poświęcił dwa lata na zaplanowanie i dostosowanie dwóch cywilnych ciężarówek Volvo FMX w celu spełnienia bardzo specyficznych wymagań wojskowych określonych dla pojazdów przeznaczonych do ewakuacji i ratownictwa technicznego.
Jon Mclean, wiceprezes ds. sprzedaży stanowej i federalnej w Volvo Group Australia, opisał eksport jako znaczący dla australijskiej inżynierii i produkcji, który może stanowić dopiero początek nowej linii eksportu obronnego dla Australii.
Australijska myśl inżynieryjna w umowie eksportowej z malezyjskimi siłami zbrojnym
„Te pojazdy nigdy nie były produkowane tutaj w Australii” - powiedział Mclean. Zaprojektowane do jazdy w terenie 4-osiowe podwozia z krótką, dzienną kabiną i bliźniaczym ogumieniem na osiach tylnego napędowego tandemu w wymagających warunkach operacyjnych mogą podnosić i holować pełną gamę pojazdów wojskowych o masie do 30 ton. Mclean i jego zespół przeprowadzili ostatnio testy tych aut w ośrodkach testowych w Brisbane, zanim przygotowali je do wysyłki do Malezji. Mclean wyjaśnił „Volvo dzięki swoim rygorystycznym testom na całym świecie ma reputację w branży ciężarówek i z przyjemnością stwierdzam, że pojazdy te spełniły te standardy”.
Volvo Group Australia to filia strategicznie przygotowana do wspierania strategii eksportu obronnego – przemysłu obronnego rządu Wspólnoty Narodów, która do 2028 roku ma na celu pozycjonowanie Australii jako jednego z 10 największych eksporterów broni na świecie. Obecnie eksport obronny kraju wynosi od 1,5 do 2,5 miliarda dolarów rocznie. W tym kontekście Mclean powiedział: „Strategia rządu określa cztery priorytetowe grupy rynkowe dla eksportu obronnego, a my mamy dobrą pozycję, aby przyczynić się do tego wzrostu, szczególnie w regionie Pacyfiku”.
Zmilitaryzowane FMX zaprojektowano jako ciężarówkę do wykorzystania w trudnym terenie. Podwozie powstało z myślą o najbardziej wymagających warunkach jazdy i zostało zbudowane do przemieszczania najcięższych ładunków. Solidność FMX sprawia, że wojskowe zadania logistyczne stają się łatwiejsze, bezpieczniejsze oraz bardziej zasobooszczędne i opłacalne. Poza tym pojazd da się łatwo dopasować do wymagań konkretnej misji i jest wyposażony w innowacyjne funkcje.
Volvo Group Australia odpowiada za marki ciężarówek Mack, Renault, UD i Volvo w Australii, Nowej Zelandii, Nowej Kaledonii, Papui Nowej Gwinei oraz na wyspach południowego Pacyfiku.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA