[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Austriacki EMPL niedawno dostarczył turbinowy zespół strażacki do Chempark Leverkusen!

EMPL niedawno dostarczył innowacyjny TULF (turbinowy silnik strażacki) do Currenta GmbH&Co. OHG, czyli zakładu Chempark Leverkusen. Pomimo swoich dziesięciu metrów długości ten ciężki kolos jest zwrotny i elastyczny, jak przystało na bardzo specjalny samochód strażacki.

Fabryka w Leverkusen, o łącznej powierzchni około 480 hektarów, jest największą z trzech lokalizacji Currenta i jednym z największych zakładów chemicznych w Europie. Dzięki potężnemu silnikowi turbinowemu nowy nabytek zapewnia maksymalne bezpieczeństwo dla tej lokalizacji, pracowników oraz okolicznych sąsiadów. Wszystko to jest możliwe dzięki turbinie, jak wiadomo zapożyczonej z samolotów. W efekcie, kiedy TULF przygotowuje się, hałas przypomina startujący samolot.
Pojazd jest gotowy do akcji w zaledwie 90 sekund. Wykorzystując technologię aerozoli, turbina przekształca ogromne ilości wody w małe jej krople – mgłę. W sprayu można dozować około 4000 litrów na minutę. Innowacyjna technologia gaszenia TULF zapewnia decydujące zalety w walce z dymem i ogniem. Wytworzona mgła aerozolowa tworzy bowiem specyficzną warstwę – film nad oparami, a tym samym przyspiesza gaszenie pożaru i zapobiega rozprzestrzenianiu się zagrożeń na zewnątrz. Co więcej, dymienie ulega ograniczeniu, dzięki czemu zostaje gwarantowana lepsza widoczność dla ratowników. Dzięki temu palące się pojemniki mogą być jednocześnie optymalnie chłodzone i zamykane.
Pojazd TULF

REKLAMA

Nowy TULF bazuje na 3-osiowym podwoziu MAN TGS 28.500 6x2 EURO 6 z pojedynczymi kołami osi trzeciej, skręcanymi przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych, dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. Długa kabina mieści załogę, a w fotelu pasażera znajduje się respirator.
Struktura nadwozia wykonanego przez EMPL składa się z 3 niezależnych modułów. Pomiędzy pomieszczeniami wyposażenia G1/G2 i G3/G4 umieszczono oddzielny moduł Hydro Jet, który może działać niezależnie od pojazdu transportowego i cechuje go jedynie przymocowanie. W rezultacie da go się usunąć za pomocą systemu Twist Lock. Poza tym konstrukcję przedziału na sprzęt wykonano z 2-warstwowych, powlekanych tworzywem sztucznym płyt warstwowych ALU-Tech. Po lewej i prawej stronie skrytki chronią masywne, malowane proszkowo, zamykane rolety aluminiowe EMPL, wyróżniające się pyło- i wodoszczelnością. Wszystkie rolety są też zaopatrzone w mechanizm samozamykania i uchwyty. Listwy świetlne LED oświetlają wnętrze pod kątem i zabezpieczają optymalne oświetlenie w pomieszczeniach z wyposażeniem. Po lewej i prawej stronie z tyłu zlokalizowano zaś 2 głębokie przegrody z klapami podpodłogowymi, każda o nośności 270 kg. Poniżej GR z tyłu zamontowano z kolei 2 opuszczane bębny ze zwijanymi wężami.
Sam TULF zabiera 5500 l wody, a jego autopompa służąca do zasilania modułu miotaczy Hydro Jet charakteryzuje się wydajnością 10 000 l/min. W koncepcji operacyjnej straży pożarnej zakładu Chempark zapewniono logistykę środków pianotwórczych do WLF z pianą AB. Do tego dostępne są AB z ponad 10 000 litrów związku pianowego (AFFF lub bez fluoru). Środki pianotwórcze są zasysane przez pompę środka pianotwórczego zainstalowaną w aucie.
Poza tym dach nadwozia ma postać pokładu roboczego w wydaniu antypoślizgowym oraz mieści skrzynię na sprzęt i wyposażenie. Dostęp na dach umożliwia składana drabinka po stronie pasażera. Co więcej, oprócz modułu Hydro Jet o wydajności 4000 l/min, który można rozłożyć na dachu, auto otrzymało działko dachowe o wydajności 6000 l/m z pneumatycznym urządzeniem podnoszącym. Ponadto części dachowe tylnych przedziałów wyposażenia i kabiny oraz tył kabiny otrzymały system samoobrony.
Pozostałe wyposażenie TULF obejmuje między innymi wąż A o długości 365 m, wąż B o długości 240 m, elementy przejściowe, wąż ssący środka pianotwórczego, dystrybutor szybkiego działania, pustą rurkę strumieniową, hydro osłonę, drabinę teleskopową, sprzęt oświetleniowy i telekomunikacyjny, pompę zanurzeniową dla turbiny, urządzenie do pomiaru stężenia gazu, rozpylacz sprężonego powietrza ze środkiem odmrażającym i wiele innych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA