[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Autobusowe nowości MAN-a Cz.2

MAN sukcesywnie poszerza liczbę przygotowanych do komercjalizacji premierowych odmian autobusów wchodzących w skład miejskiej niskopodłogowej serii Lion's City. Są nimi wersje proekologiczne – w pełni elektryczna eBus Lion's City i na gaz ziemny Lion's City G.

Pomimo innego zespołu napędowego typ elektryczny jest integralnym członkiem nowej rodziny Lion's City. Ma więc większość tych samych kluczowych komponentów, co pozostaje ważne dla zakładów komunikacji miejskiej w obszarze późniejszej obsługi serwisowo-naprawczej, dokonywanej samodzielnie lub w oparciu o autoryzowaną sieć stacji MAN-a. Niemniej rozpoczęcie produkcji seryjnej wariantu solo zaplanowano dopiero na drugą połowę – trzeci kwartał 2020 roku, przegubowego nawet później – na drugi kwartał 2021 roku. W tym kontekście warto zwrócić uwagę, że tak odległe – głównie na tle konkurencji – terminy wynikają z harmonogramu wdrożeń określonego przez firmę w strategii eMobility. Zgodnie z ustaloną w niej agendą, po prezentacji na targach IAA kolejnym etapem będzie sprawdzenie floty demonstracyjnej u klientów w różnych miastach europejskich. Sprawdziany te mają potrwać do połowy 2020 roku i odbędą się w ramach licznych faz próbnych pod kątem przydatności w codziennej pracy – w codziennym użytkowaniu. Takie kompleksowe testowanie zapewni wysoką niezawodność pojazdów, niezbędną w przypadku zastosowania ich w publicznym transporcie pasażerskim. W tym celu MAN nawiązał partnerstwo na rzecz rozwoju z Monachium, Hamburgiem, Wolfsburgiem, Luksemburgiem i Paryżem, by przy wytwarzaniu seryjnym spożytkować doświadczenia z codziennej eksploatacji. Dokładnie stronami tego innowacyjnego partnerstwa zostały m.in.: spółka Hamburger Hochbahn i zakłady komunikacji miejskiej Hamburg-Holstein (VHH), Stadtwerke München i Münchner Verkehrsgesellschaft oraz Stadtwerke Wolfsburg i Wolfsburger Verkehrs-GmbH. Niedawno podmiot nawiązał także współpracę z luksemburskimi przedsiębiorstwami Voyages Emile Weber oraz Losch Luxemburg – importerem Grupy Volkswagen i największą grupą dealerów w Luksemburgu.

REKLAMA

Jednocześnie operatorzy komunikacji miejskiej i zarządcy flot, dążący do przejścia od poziomu niskiej do zerowej emisji (od „low emission” do „no emission”), stają przed pewnymi wyzwaniami, wykraczającymi poza kwestie związane z samymi pojazdami.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij