[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Autobusowe nowości MAN-a Cz. 3

MAN sukcesywnie poszerza liczbę przygotowanych do komercjalizacji premierowych odmian autobusów wchodzących w skład miejskiej niskopodłogowej serii Lion's City. Są nimi wersje proekologiczne – w pełni elektryczna eBus Lion's City i na gaz ziemny Lion's City G.

Aby zapewnić im jak najlepsze, kompleksowe wsparcie, MAN Truck&Bus powołał specjalistyczny zespół doradców do spraw indywidualnych i maksymalnie ekonomicznych rozwiązań transportowych, noszący nazwę MAN Transport Solutions. Ten wyspecjalizowany zespół ludzi do spraw napędów alternatywnych w autobusach i ciężarówkach składa się z ekspertów ze wszystkich dziedzin związanych z eksploatacją pojazdów z napędami alternatywnymi. Ci wykwalifikowani fachowcy dysponują bogatym doświadczeniem, dzięki któremu mogą udzielić wsparcia nie tylko w kwestiach związanych z pojazdami, w tym w zakresie ich konstrukcji i eksploatacji, lecz i z infrastrukturą i zapotrzebowaniem na energię oraz koncepcjami konserwacji, serwisu i planowania floty. Powyższe obejmuje m.in. planowanie ruchu wraz z planowaniem przebiegów i tras, zarządzanie akumulatorami i ładowaniem, analizę i optymalizację zapotrzebowania na energię oraz koncepcje konserwacji, projekty warsztatów i szkolenia. Oprócz doświadczonych doradców, dostępne pojazdy stanowią ważną pomoc w ocenie i analizie.

REKLAMA

Ten zespół będzie więc towarzyszył miejskim przewoźnikom i przedsiębiorcom transportowym na drodze do propozycji zeroemisyjnych. W ten sposób zapewni najlepsze wsparcie użytkownikom w obszarze oferty flotowej i transportowej z napędami alternatywnymi, tak by rozpoczęcie użytkowania odmian elektrycznych przebiegło tak łatwo, jak to możliwe. Jedną z kluczowych ról w tym wsparciu pełni daleko posunięta indywidualizacja w podejściu i proponowanych rozwiązaniach, na co będzie zwracana bardzo duża uwaga – każdy klient operuje bowiem w innym otoczeniu/środowisku (długość tras, ich topografia i przebieg, całodzienne obciążenie taboru na konkretnych liniach, możliwości zaopatrzenia w energię elektryczną i inne uwzględniane składowe). W związku z tym, w zależności od swoich własnych potrzeb, może dobrać dostępne komponenty, wsparte przez indywidualne porady. Przykładowo za pomocą firmowego narzędzia symulacyjnego można pomóc przy planowaniu trasy oraz przy projektowaniu zajezdni. Bazując na swoim doświadczeniu doradcy mogą zająć się kompletnym użytkowaniem pojazdów – zarówno ciężarówek, jak i autobusów. Nadrzędny cel stanowi tu mianowicie umożliwienie przewoźnikom dobrze zaplanowanego rozpoczęcia i eksploatacji napędów alternatywnych w układzie zoptymalizowanym pod kątem TCO. W odniesieniu do niego zagadnienie dotyczy m.in. całego cyklu życia. Wskutek tego porady dotyczą spraw związanych z wymianą akumulatorów. Obecnie największe wyzwanie stanowią planowanie i instalacja infrastruktury, planowanie zasięgów przy uwzględnieniu wydajności ogrzewania lub klimatyzacji, zdolności przemieszczania oraz czasy ładowania. Niemniej, dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas realizacji innych projektów, przykładowo w ramach partnerstw innowacyjnych, MAN może przekazywać klientom wiedzę know-how i towarzyszyć operatorom flot w ich działaniach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij