[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Autobusy MAZ-a dla Afryki

Aby rozwinąć współpracę z krajami Afryki, Mińska Fabryka Samochodów MAZ zaprojektowała autobus spełniający wymagania tak specyficznych i nietypowych rynków, jak właśnie afrykańskie. Prawdopodobnie jest to najbardziej niestandardowy autobus jaki przez cały okres funkcjonowania powstał w mińskim zakładzie.

Fot. Producent

Kontynent afrykański ma swoje tradycje w zakresie specyficznych wymogów dla autobusów, jakie de facto pozostają niezmienne od wielu lat. Przede wszystkim autobus dla tego regionu musi zostać wyprodukowany na podwoziu ciężarówki, aby zademonstrować dobre osiągi w terenie, a zarazem, by był jak najprostszy i składał się z najtańszych - możliwych, niedrogich komponentów.

Mińska Fabryka Samochodów przygotowała więc najtańszy, najprostszy i bezpretensjonalny autobus, który doskonale poradzi sobie w trudnych warunkach afrykańskiego gorąca i off-roadu. Autobus ten nosi oznaczenie MAZ 131020. Powstał na podwoziu ciężarówki MAZ-5336 o wydłużonej ramie podwozia i wysuniętym tylnym zwisie. W efekcie długość tylnego zwisu wynosi 4200 mm, z kolei całkowita długość autobusu 11450 mm.

REKLAMA

Nadwozie tego autobusu jest tak proste i łatwe w utrzymaniu, jak to tylko możliwe. Do wnętrza prowadzi dwoje drzwi - pierwsze usytuowano tuż za osią przednią, drugie za osią tylną. Na dachu znajduje się bagażnik. Jego nośność wynosi 3 tony. Co więcej, jeśli ktoś woli jeździć autobusami na dachu, po prawej stronie zamocowano drabiną umożliwiającą dostęp do niego. Poza tym ten autobus zaopatrzono w solidny hak zaczepowy do "pomagania" zarówno innym autobusom, jak i samochodom.
Napęd zapewnia rosyjski silnik YaMZ-236БЕ2, współpracujący z chińską skrzynią biegów Fast Gear 9JS135A. Reflektory są zaś klasyczne i powszechne, gdyż zainstalowano je dotychczas w innych pojazdach marki MAZ, które są dobrze znane afrykańskim konsumentom. Do tego tylne reflektory dostały kratki ochronne. Kompletacja zawiera także solidny stalowy, wytrzymały zderzak, już przetestowany w ciężarówkach różnych kategorii. Ponadto tablica rozdzielcza kierowcy jest tak prosta, jak to tylko możliwe, z pojedynczymi wskaźnikami i lampkami kontrolnymi, pokazującymi informacje na temat działania wybranych systemów, trybów awaryjnych i komponentów.
Z drugiej strony jednak wnętrze da się uznać za eleganckie, szczególnie zgodnie z afrykańskimi standardami. Wprowadzono 43 miejsca do siedzenia dla podróżnych oraz 1 miejsce «współkierowcy» i oczywiście fotel dla prowadzącego.

Model ten jest zgodny z wymogami rynku afrykańskiego i może być z powodzeniem stosowany w wielu państwach na tym kontynencie, w najtrudniejszych warunkach drogowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij