[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Autonomiczne Mercedesy Arocs odśnieżają na lotnisku

Realizowane automatycznie odśnieżanie przez dwa samobieżne autonomiczne samochody Mercedes-Benz Arocs w Immendingen pokazuje udane zastosowanie zautomatyzowanych pojazdów użytkowych na obszarach zamkniętych. Wspólny projekt Lab1886, jednostki innowacyjnej dla nowych modeli biznesowych w Mercedes-Benz AG i Daimler Truck AG, stał się teraz produktem, dającym się wykorzystać jako rozwiązanie odpowiadające różnym wymaganiom klientów w sektorach takich jak logistyka terminalowo-magazynowa – realizowana na bardzo krótkich i krótkich dystansach, obsługa lotnisk oraz rolnictwo.

Lab1886 i Daimler Trucks wraz z Fraport AG po raz pierwszy zademonstrowali działanie samojezdnych pojazdów odśnieżających na niepublicznych zamkniętych obszarach w październiku 2017 roku w ramach projektu pilotażowego na terenie byłej bazy lotniczej Pferdsfeld. Rozpoczęta teraz wewnętrzna operacja w Immendingen bazuje już na wynikach tego projektu.
Samobieżny – autonomiczny Mercedes-Benz Arocs odśnieża w Immendingen
Pojazdy są sprawdzane w ekstremalnych warunkach w nowym dużym ośrodku testowym usytuowanym w Immendingen. W tym celu około 20 hektarów obszarów testowych musi być zawsze wolne od śniegu, lodu i wody. Aby zapewnić powyższe każdego dnia, na początku prób rano, dwa samobieżne Mercedesy-Arocsy są w użyciu przez noc. Przeszkoleni specjaliści nadzorują te ciężarówki na miejscu. W zależności od warunków śniegowych pas poruszania się przez auta jest określany i utrzymywany z centymetrową precyzją. W ten sposób jezdnia jest precyzyjnie oczyszczana wzdłuż warstwy żwiru na poboczu. Zautomatyzowane sterowanie urządzeniami oczyszczającymi oraz same strategie czyszczenia zostały opracowane we współpracy z producentem urządzeń – firmą Aebi-Schmidt.
Automatyczne odśnieżanie stanowi jedno z wielu możliwych zastosowań AXYARD – produktu technologicznego przygotowanego wspólnie przez Lab1886 i Daimler Trucks.
Technologia AXYARD
Nazwa AXYARD oznacza automatyczne rozwiązania (A = automatyczne), wykorzystywane w różnych przypadkach użycia (X) na terenie zamkniętym (YARD). Podejście AXYARD polega na automatyzacji ciężarówek Mercedes-Benz poprzez wyposażenie ich w czujniki i sterowniki. Dzięki temu mogą pokonywać predefiniowane trasy na zamkniętym terenie i być cyfrowo poprowadzone, monitorowane i koordynowane przez centralny system sterowania - całkowicie bez kierowcy. Susanne Hahn, szef Lab1886 Global, mówi „Dzięki AXYARD oferujemy innowacyjne kompletne rozwiązanie dla klientów komercyjnych. Pomagamy im w optymalizacji procesów w ich obiektach i zwiększeniu wydajności ich operacji. Najważniejszym punktem naszego nowego produktu jest szeroki zakres zastosowań tej technologii: czy to w porcie oraz w operacjach magazynowania lub w dużych operacjach rolniczych, aby wymienić tylko dwa przykłady, użycie AXYARD zwiększa wydajność ”.
Serce technologii AXYARD stanowi interfejs pojazdu „Remote Truck Interface” (RTI): dzięki Remote Truck Interface (RTI) funkcje auta mogą być obsługiwane zdalnie, a dane wymieniane. Działa to również w sieci kilku samochodów. Samochody takie są zaopatrzone w precyzyjną lokalizację GPS (DGPS, różnicowy GPS) i mają najnowocześniejszą komunikację „pojazd-pojazd” (komunikacja „V2V”). Ze względu na interakcję innowacyjnego interfejsu RTI oraz jednostki sterującej i zdalnego sterowania, odbywa się niezwykle szybka i nie mniej bezpieczna wymiana danych między pojazdami a infrastrukturą miejsca testowego. Aby działało to w czasie rzeczywistym, pełna wymiana danych między pojazdami a główną jednostką sterującą RTI odbywa się co 0,1 sekundy.
Zautomatyzowana jazda w Daimler Trucks
Dr Christian Ballarin, kierownik ds. zaawansowanej inżynierii systemów wspomagania kierowcy, autonomicznej jazdy i łączności w Daimler Trucks, stwierdza „Koncentrujemy się na dwóch konkretnych przypadkach zastosowania zautomatyzowanej jazdy: regularnym korzystaniu z trasy szybkiego ruchu i autostrady oraz podczas podróży w kordonach poza obszarami, takimi jak „obszary bramkowane”, np. zautomatyzowanymi pojazdami odśnieżającymi na terenie byłej bazy lotniczej Pferdsfeld, a teraz na torze testowym w Immendingen lub przy zbiorach trzciny cukrowej w Brazylii”. W kwestii zautomatyzowanej jazdy w regularnym ruchu na autostradzie, Daimler Trucks – jako pierwszy na świecie wytwórca fabrycznych pojazdów zautomatyzowanych – półautonomiczych (SAE poziom 2) oferuje zautomatyzowane Mercedes-Benz Actros, Freightliner Cascadia i FUSO Super Great Jednocześnie Autonomous Technology Group w Daimler Trucks kieruje rozwojem wysoce zautomatyzowanych ciężarówek (SAE poziom 4). Cel polega tu na wprowadzeniu do końca dekady tej technologii do seryjnej produkcji. Próby na drogach publicznych w USA, które rozpoczęły się jesienią 2019 roku, są ważnym krokiem w tym kierunku.
Szeroki zakres zastosowań, od rolnictwa po logistykę
Systemy bez kierowców wykazują wiele zalet: automatyzacja może zwiększać wydajność i zaoszczędzać paliwo. To sprawia, że występuje jako interesująca propozycja dla branż takich jak rolnictwo i logistyka. Oprócz zastosowania na śniegu w Immendingen, od 2018 roku zautomatyzowane ciężarówki Mercedes-Benz niezawodnie pomagają w codziennym użytkowaniu podczas zbiorów trzciny cukrowej w Brazylii.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA