[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

BAS Mining Bauma 2019 Cz.2

BAS Mining to mała – niszowa holenderska firma zajmująca się przerabianiem seryjnych ciężarówek Volvo z serii FM, FMX i FH do standardu wydań wzmocnionych tonażowo i przeznaczonych do działania w środowisku kopalnianym.

Fot. Producent

Dopuszczalna masa całkowita 10x4 Pusher i 10x6 Pusher równa się bowiem 78000 kg, a 10x6 Pusher z wyłącznie pojedynczymi oponami 83000 kg, z kolei ładowność całej trójki 50000-55000 kg, w zależności od rodzaju posadowionej zabudowy – ciężkiej kopalnianej wywrotki tylkozsypowej. Przy tym poszczególne osie wyróżniają się nośnością maksymalną: 10x4 Pusher i 10x6 Pusher – 11000+12000+15000+2x20000 kg, 10x6 Pusher z tylko pojedynczymi oponami – 11000+12000+3x20000 kg. Do tego 10x4 Pusher i 10x6 Pusher na trzech pierwszych osiach mają zakładane pojedyncze opony o rozmiarze 375/90R22,5, na tylnym napędowym tandemie bliźniacze 325/95R24, podczas gdy 10x6 Pusher z wyłącznie pojedynczymi oponami – na dwóch pierwszych osiach pojedyncze o rozmiarze 375/90R22,5, na tylnym napędowym tridemie szerokie, balonowe o powiększonej średnicy i rozmiarze 650/65R25 GD-3D. Wszystko to są oczywiście, niezależnie od rozmiaru, opony z bieżnikiem terenowym. Pewne różnice występują z kolei w odniesieniu do zawieszenia. W 10x4 Pusher stosowane są: dla dwóch osi przednich paraboliczne, wzmocnione resory czteropiórowe, dla podnoszonej osi środkowej miechy pneumatyczne – zawieszenie powietrzne, dla tylnego napędowego tandemu układ T-Ride z resorami piórowymi 75 mm, z szerokimi piórami oraz dodatkowo stabilizatorem. 10x6 Pusher ma zbliżoną kompletację, z tą różnicą, że trzecią oś – środkową zawieszono przy pomocy elementów hydraulicznych. Natomiast w zawieszeniu 10x6 Pusher z wyłącznie pojedynczymi oponami występują: dla dwóch osi przednich paraboliczne, wzmocnione resory czteropiórowe, dla tylnego napędowego tridemu zawieszenie pneumatyczne.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij