[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

BAS Mining Bauma 2019 Cz. 3

BAS Mining to mała – niszowa holenderska firma zajmująca się przerabianiem seryjnych ciężarówek Volvo z serii FM, FMX i FH do standardu wydań wzmocnionych tonażowo i przeznaczonych do działania w środowisku kopalnianym.

Fot. Producent

Bazowo wszystkie kopalniane FMX BAS Mining mają krótką, dzienną kabinę ze standardowym przodem. Kompletacja układu napędowego w zakresie silnika zależy zaś od wymagań odbiorcy co do spełnianej przez jednostkę napędową klasy czystości spalin. Chociaż mianowicie ogół silników pochodzi z 6-cylindrowej, rzędowej, 13-litrowej linii Volvo D13, lecz możliwe są tu następujące opcje: D13A Euro 3 pokrywający zakres mocy maksymalnych od 440 do 520 KM, D13C Euro 5 pokrywający zakres mocy maksymalnych od 460 do 540 KM oraz D13K Euro 6 także pokrywający zakres mocy maksymalnych od 460 do 540 KM. Niezależnie od wybranego silnika do przeniesienia napędu zawsze służy automatyczna skrzynia przekładniowa Volvo Powertronic PT2606.

Przy takiej kompletacji układu napędowego, ogumieniu i obciążeniach osi oraz przy dopuszczalnej technicznie masie całkowitej wszystkie 5-osiowe kopalniane Volvo FMX BAS Mining mogą pokonywać wzniesienia o nachyleniu 15%.

REKLAMA

W zależności od potrzeb nabywcy proponowane są dwa zasadnicze rodzaje wzmocnionych tylnozsypowych wywrotek kopalnianych, zrobionych z trudnościeralnej – bardzo wytrzymałej stali stali Hardox 450, zapewniającej długi okres eksploatacji. Pierwszy to układ z wywrotką realizującą opróżnianie skrzyni poprzez jej podniesienie. Skrzynie mogą tu mieć kształt ścian w przekroju poprzecznym zbliżony do odwróconego trapezu – ze ściętymi ścianami bocznymi lub prostokąta, co wraz z wysokością burt bocznych i długością skrzyni wpływa na objętość ładunkową. Pojemność skrzyni ładunkowej zawiera się tu w przedziale od 18 do 40 m³. Dostępne są też dwie opcje samego mechanizmu wywrotu: albo dwa dwukierunkowe siłowniki hydrauliczne – po jednym na każdą stronę, zamocowane z boków, dla szybkiego załadunku i rozładunku, albo jeden siłownik, umieszczony z przodu i proponowany dla prac wydobywczych realizowanych w podziemiach – podziemnych wyrobiskach. W przypadku dwóch siłowników całkowity czas wywrotu równa się 28 sekund, powrotu skrzyni na dół po wywrocie – 19 sekund. Alternatywę stanowi system wyładunku w poziomie – tzw. system wypychaczowy, czyli z wyładunkiem wykonywanym za pomocą przesuwanej do tyłu – w kierunku podniesionej tylnej burty – płyty wypychającej. Rozwiązanie takie jest stosowane, gdy – ze względu na naturalne ograniczenia – nie istnieje możliwość opróżniania skrzyni ładunkowej poprzez wywrót. Dobry przykład stanowią tutaj wszelkie wyrobiska czy tunele w kopalniach podziemnych. Przy tym tego typu sprzęt okazuje się także bardzo przydatny i użyteczny do wyładunku bez ograniczeń przestrzennych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij