[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BAS Mining Bauma 2019 Cz.5

BAS Mining to mała – niszowa holenderska firma zajmująca się przerabianiem seryjnych ciężarówek Volvo z serii FM, FMX i FH do standardu wydań wzmocnionych tonażowo i przeznaczonych do działania w środowisku kopalnianym.

Fot. Producent

Wystawiany na Baumie 10x6 Pusher został już sprzedany do kopalni S.F.T.P w Mali. Podmiot zwracał także uwagę na na projekt FMX 10x6 dla Gala Mibrag. Dotyczył on dostaw dwóch 5-osiowych FMX 10x6 z pojedynczymi oponami na tylnych osiach napędowych, pchaną osią – tzw. pusher i zwiększonym rozstawem osi w ramach projektu Gala-Mibrag, do Profen w Niemczech Wschodnich. Ciężarówki te są tam wykorzystywane do transportu kilku surowców w bardzo trudnym terenie.
Gala Mibrag była zresztą pierwszą firmą, która przetestowała Volvo FMX 10x6 z zamontowanymi pojedynczymi, szerszymi oraz wyższymi – o większym promieniu oponami na tylnych osiach napędzanych, zwiększonym rozstawem osi i osią pchaną. Pojazd ten wyróżnia się specyficznymi umiejętnościami – wysoką dzielnością terenową oraz dużymi stabilnością, ładownością i prędkością. W rezultacie uzyskano o 50% wyższą wydajność i o 25% niższe zużycie paliwa niż jego konkurenci – poziom zużycia paliwa określono na 17,5 litra na godzinę. Z tego powodu pojazd testowy został zamówiony i zakupiono dwa kolejne takie same egzemplarze.

REKLAMA

W Gala Mibrag, FMX 10x6 z zamontowanymi pojedynczymi oponami na osiach napędzanych, zwiększonym rozstawem osi i osią pchaną (widespread pusher with single mounted tyres) służą do transportu kilku surowców w jedną stronę na odległość od 700 - 1500 metrów do 4-5 km. Rocznie pracują przez 1900 godzin w niezwykle ciężkich warunkach drogowych: 20-50% trasy przy koparkach zgarniakowych i 50-80% z torfowiska. Ze względów bezpieczeństwa na ciężarówce zastosowano też skrzynię o objętości 33 m³ z systemem wyładunku w poziomie – tzw. system popychaczowy, do minimum zmniejszający ryzyko przewrócenia się pojazdu podczas rozładunku. Serwis jest realizowany przez BAS Mining Trucks we współpracy z lokalnym dealerem samochodów ciężarowych Volvo.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij