REKLAMA

Badania Continentala nad przyszłością transportu drogowego Cz. 10

Idealne rozmiary dla rynkowego sukcesu systemów napędu elektrycznego.

Producent
Fot. Producent

Idealnym rozmiarem dla systemów napędu elektrycznego, aby odniosły sukces na rynku, są 100-150 akumulatory dostarczające 100 kWh energii, wyróżniające się fizycznym rozmiarem – fizyczną objętością 100 litrów i masą własną 150 kg. Jeśli w takim razie porównamy je z systemami dostępnymi dzisiaj, systemy te muszą być o połowę mniejsze, lżejsze (mieć o połowę mniejsze wymiary i masę) oraz znacząco o ponad połowę tańsze niż teraz.

REKLAMA

Inne kluczowe wyzwanie wiąże się z radykalnym zmniejszeniem liczby osób rannych i zabitych w wypadkach drogowych. Wciąż bowiem na świecie każdego roku w wypadkach ginie ponad 1.2 mln osób, co oznacza 3300 ofiar śmiertelnych dziennie. Do tego trzeba dodać 140000 osób dziennie rannych na drogach. W tym obszarze także więc coś poważnego musi zostać zrobione. W takim razie wypadki drogowe – jako relikt przeszłości – muszą odejść do historii – muszą stać się specyficznym eksponatem muzealnym. Technologia do uzyskania tego jest już dostępna i obecnie w pełni się ją integruje – wbudowuje w auta osobowe. Zawiera ona m.in. zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz technologicznie zaawansowane ogumienie. Systemy te pomagają utrzymać pojazd idealnie w ścieżce jego ruchu i na drodze, monitorują martwe punkty, hamują autonomicznie i stanowią istotną pomoc sytuacjach zagrożenia – awarii. Wykrywają i monitorują otaczające środowisko – otoczenie i każde potencjalne zagrożeniem, a nawet mogą samodzielnie – autonomicznie zaparkować. Tego rodzaju zaawansowane systemy pomocy kierowcy stanowią podstawę autonomicznego prowadzenia.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA