Bardziej atrakcyjne miasta dzięki inteligentniejszym przewozom

Nowy projekt DenCity ma na celu znalezienie innowacyjnych rozwiązań i usług w celu zmniejszenia przeludnienia i wpływu na środowisko oraz podniesienia jakości życia mieszkańców i pracowników w gęsto zaludnionych dzielnicach miast.

Nowoczesne miasto Producent

Kluczowe będzie zaangażowanie ogółu społeczeństwa w projektowanie rozwiązań. Sztokholm i Göteborg będą lokalizacjami testowymi dla nowych rozwiązań transportowych przyszłości. „To są rozwiązania i usługi, które zostaną przetestowane w rzeczywistości, ponieważ potrzebujemy informacji zwrotnych od tych, którzy faktycznie będą z nich korzystać” - wyjaśnia Lina Olsson, kierownik projektu DenCity w CLOSER w Lindholmen Science Park. „Na przykład, jakie rodzaje usług będą wymagane do wykonywania codziennych czynności bez posiadania pojazdu? Być może nowa usługa e-commerce, która koordynuje wspólne dostawy paczek i artykułów spożywczych. Lub zapewnienie dostępu do usług transportu zbiorowego, na przykład roweru elektrycznego i parkingu za pośrednictwem właściciela nieruchomości ”. Władze lokalne stoją przed poważnymi wyzwaniami dotyczącymi koncentracji i rozwoju miast. Biorąc pod uwagę zrównoważony rozwój, efektywność energetyczną, zmniejszone przeludnienie i hałas oraz tętniące życiem środowisko miasta, należy dopasować je do wymagań dotyczących usług i dostaw ze strony mieszkańców i pracowników. W projekcie zidentyfikowano już kilka możliwych rozwiązań. Powinna istnieć możliwość zastąpienia pięciu samochodów dostawczych i co najmniej dwóch śmieciarek dziennie, transportując towary i odpady drogami wodnymi. Samochody ciężarowe o napędzie elektrycznym pozwolą na ciche i wolne od spalin dostawy, które mogą być realizowane w nocy. Oznacza to mniej ciężarówek i więcej miejsca dla mieszkańców w ciągu dnia. „Dzięki inteligentnemu i zrównoważonemu transportowi będziemy również w stanie budować inteligentniejsze miasta, które będą bardziej atrakcyjne do życia i poruszania się. Projekt jest wyjątkowy, ponieważ obejmuje całościowe podejście do transportu ludzi i ładunków. Badamy nowy rodzaj usług turystycznych, które mogą być alternatywą dla posiadania samochodu. Obejmuje to również rozwiązania dotyczące dostaw towarów do domu. Gdzie i kiedy chcesz odebrać paczkę, zostawić odpady lub pożyczyć elektryczny rower towarowy ”- mówi Lina Olsson. Projekt jest prowadzony przez CLOSER w Lindholmen Science Park i jest wynikiem współpracy 18 interesariuszy z sektora biznesowego, środowisk akademickich, instytutów i gmin. Lindholmen Science Park ma doświadczenie w podobnych projektach, takich jak ElectriCity, Elmob, Drive Sweden, Sendsmart i Go: smart. W tym drugim projekcie jednym z rezultatów była innowacyjna usługa turystyczna, która zapewniała gospodarstwom domowym elastyczny abonament na wszystkie rodzaje podróży, a tym samym ograniczał podróż samochodem dla gospodarstwa domowego. „Wnosimy ze sobą wiedzę z poprzednich projektów dotyczących pojazdów elektrycznych, wspólnych rozwiązań transportowych, transportu towarów i pojazdów autonomicznych w ramach tego przedsięwzięcia. W ten sposób wysiłki będą się uzupełniać ”- mówi Niklas Wahlberg, dyrektor generalny Lindholmen Science Park. Fakty - DenCity DenCity to projekt współpracy między sektorem biznesowym, środowiskiem akademickim i społeczeństwem, który będzie kontynuowany od 1 grudnia 2015 r. Do 25 stycznia 2018 roku projekt jest prowadzony przez krajową arenę współpracy w zakresie efektywności transportu CLOSER w Lindholmen Science Park. Przedsięwzięcie kosztuje około 20 milionów SEK, z czego połowa została sfinansowana przez szwedzką agencję innowacji VINNOVA, a pozostała część przez partnerów uczestniczących. Organizacje uczestniczące w projekcie: Baghitch, Chalmers University of Technology, Gothenburg School of Economics and Business Administration, Coop Logistik, Ericsson, miasto Gothenburg: City Planning Administration, the Traffic Administration Office, Kretslopp och Vatten, Göteborgs Stads Parkeringsbolag AB, Göteborgs Frihamn AB, CLOSER w Lindholmen Science Park, Postnord Sweden, SSPA Sweden, Schenker AB, Sustainable Innovation i Sverige, Svensk Distanshandel, Viktoria Swedish ICT, Volvo Cars, AB Volvo, Region Västra Götaland i Ęlvstranden Utveckling.

REKLAMA

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA