REKLAMA

Baterie półprzewodnikowe: o dużej gęstości energii, przyjazne dla środowiska i długotrwałe

Jako alternatywę Mercedes-Benz oferuje nową, mocną drugą generację szybko ładujących się akumulatorów NMC

Premierowy, w pełni elektryczny autobus przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G może być opcjonalnie wyposażony w innowacyjne akumulatory półprzewodnikowe. Dzięki tej koncepcji akumulatorów Mercedes-Benz staje się liderem technologicznym nie tylko w segmencie autobusów, ale i w branży motoryzacyjnej na całym świecie.

Baterie półprzewodnikowe: o dużej gęstości energii, przyjazne dla środowiska i długotrwałe

Ogólnie rzecz biorąc, pojazdów z akumulatorami półprzewodnikowymi w standardzie oczekiwano dopiero w połowie tej dekady. Mercedes-Benz jest szybszy: nowy eCitaro G w swojej kategorii jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym autobusem miejskim, wyposażonym w akumulatory półprzewodnikowe. Mają one bardzo wysoką gęstość energii, o około 25% większą niż nadchodząca generacja tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych z ciekłym elektrolitem. Rezultatem jest imponująca wartość energetyczna 441 kWh nowego eCitaro G. Ta technologia akumulatorów pozostaje również wolna od pierwiastka chemicznego kobaltu i dlatego podczas produkcji komponentów okazuje się szczególnie przyjazna dla środowiska.
Poza tym do szczególnie uderzających należy długa żywotność baterii półprzewodnikowych. Dlatego przy zakupie eCitaro z akumulatorami półprzewodnikowymi standard stanowi podstawowa gwarancja na akumulator wysokonapięciowy do 10 lat lub do 280 MWh energii na pakiet.

REKLAMA

Alternatywa: nowa mocna druga generacja szybko ładujących się akumulatorów NMC

Ponieważ akumulatory półprzewodnikowe mają ograniczone możliwości szybkiego ładowania, Mercedes-Benz oferuje jako alternatywę nową generację dotychczas stosowanych akumulatorów NMC. Ich skład specjalnie dobrano tak, aby były przystosowane do wysokich prądów ładowania podczas ładowania z dużą mocą, a dzięki ich gęstości energii zapewniały pojazdowi duży zasięg operacyjny.
Nowa generacja akumulatorów NMC ma znacznie większą pojemność, co oznacza zwiększony zasięg pojazdu. Przy pojemności na zespół akumulatorów około 33 kWh zamiast 24 kWh i maksymalnej liczbie zamontowanych zespołów, całkowita pojemność wynosi 396 kWh. Pod względem geometrii nowe baterie NMC w kształcie pryzmatu są identyczne z obecnie używanymi i mają takie same połączenia. Oznacza to, że operatorzy transportu korzystający z obecnego eCitaro będą mogli faktycznie zwiększyć zasięg swoich pojazdów, przechodząc na nowe baterie.
Mercedes-Benz konsekwentnie kontynuuje swoją drogę do elektryfikacji autobusów miejskich: nowy eCitaro G to pierwszy w pełni elektryczny autobus przegubowy z trójramienną gwiazdą. Dwie nowe wersje akumulatorowe też będą wykorzystywane w autobusie solo eCitaro, wprowadzonym na rynek w 2018 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA