Z biegiem lat wielu producentów ciężarówek pod koncepcyjnym sztandarem pokazało produkcyjne podwozia ze znacznie poprawioną stylistyką lub/i z silnikami z podwyższoną mocą.
Szczegóły wnętrza
Próba Bedforda polegała na modyfikacji standardowego, 3-osiowego ciągnika siodłowego TM 4200 6x4, przeznaczonego do obsługi ruchu na długich dystansach. W ramach tych prac znacznej korekcie poddano wygląd zewnętrzny auta, co zrealizowano za pomocą regulowanego deflektora dachowego oraz wskutek dodania spoilera poniżej zderzaka, bocznych owiewek podwozia, spoilerów z tyłu kabiny i podniesionej linii dachu, z których wszystkie w latach 70. stanowiły nowatorskie rozwiązania. Uwagę zwrócono także na wnętrze kabiny, wyposażonej w klimatyzację, składane siedzenie obrotowe, lodówkę z zamrażarką, chłodzoną przegródkę – schowek, kuchenkę mikrofalową oraz gorącą i zimną wodę bieżącą. Te zmiany ukierunkowano więc na wyraźne podniesienie komfortu jazdy i wypoczynku prowadzącego.
TM Long Haul stanowił dobry przykład, jak masowy wytwórca ciężarówek flotowych może zaproponować coś specjalnego.