[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Biogaz daje przewagę fińskiemu operatorowi w branży komunalnej

Gdy gmina Kuopio w Finlandii ogłosiła przetarg na wywóz śmieci, fińska filia Urbaser była na dobrej pozycji do realizacji tego zamówienia. Urbaser miał bowiem tę przewagę, że oferował wykonywanie swoich usług przy użyciu sześciu ciężarówek Scania na biogaz, co okazało się decydujące przy wyborze jego propozycji.

Harri Hietala, kierownik floty Urbaser, mówi „Będziemy nadal zwiększać liczbę pojazdów na biogaz. Nasi klienci są coraz bardziej zainteresowani redukcją emisji pochodzących z transportu oraz przetargami, które wymagają alternatyw bardziej przyjaznych dla środowiska”.
Oprócz samej ochrony środowiska Urbaser z zadowoleniem przyjmuje niższy poziom hałasu emitowany przez gazowe Scanie P 340 oraz dobre ergonomię i widoczność kabiny. Poza tym realny zasięg na jednym napełnieniu przy częstych startach i zatrzymaniach wynosi 350 kilometrów. Pojedynczy zbiornik na sprężony gaz okazuje się zatem więcej niż wystarczający, biorąc pod uwagę, że każda nowa ciężarówka przejeżdża dziennie około 100 kilometrów. Do tego, dzięki stacji tankowania biogazu wzdłuż tras zbierania odpadów, Urbaser decyduje się nie napełniać zbiorników całkowicie, aby przyspieszyć tankowanie. Zajmuje ono 10–15 minut, czyli mniej więcej tyle samo, co w przypadku oleju napędowego.
Arto Ryhänen, dyrektor zarządzający firmy Jätekukko zajmującej się gospodarką odpadami w Kuopio, ocenia „Ciężarówki na biogaz idealnie pasują do naszej strategii i naszych wartości. W końcu gospodarka odpadami jest częścią gospodarki o obiegu zamkniętym. Zbieramy odpady organiczne z gospodarstw domowych w Kuopio, które są następnie transportowane do fabryki w Kuopio w celu produkcji biogazu”.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA