Brazylijskie IVECO Tector 8x2

IVECO rozpoczęło sprzedaż w Brazylii, pochodzącego z tamtejszych zakładów koncernu, 4-osiowego, szosowego modelu Tector 8x2.

Producent
Fot. Producent

Stanowi on odpowiednik europejskiej serii Eurocargo, która jednak na starym kontynencie występuje jedynie w wydaniu 2-osiowym. W Brazylii jest on promowany jako pojazd oferujący jeszcze więcej mocy, ładowności i wydajności pracy. Przykładowo przy dopuszczalnej masie całkowitej równej 31000 kg zapewnia on ładowność większą o 5150 kg niż dla modelu 6x2. Do tego dzięki sterowaniu kołami osi ostatniej – czwartej przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół dwóch osi przednich uzyskuje się poprawę manewrowości. Dlatego ta lekka waga w kategorii ciężkiej wyróżnia się precyzją manewrów i wysoką wydajnością, nawet przy najcięższym obciążeniu.

Pozostałymi zaletami Tectora 8x2 są:

  • silniki NEF 6 ID, spełniające normę czystości spalin Euro 5 dzięki technologi SCR, o mocy maksymalnej 220 kW/300 KM przy 2500 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm od 1250 do 1900 obr/min, przy czym dostępna pozostaje również wersja słabsza, o mocy maksymalnej 280 KM;
  • dostępne trzy bazowe kabiny – krótka-dzienna, długa i długa z podwyższonym dachem;
  • pneumatyczne zawieszenie, zwiększające wygodę jazdy i przekładające się na niższe koszty konserwacji;
  • zintegrowane 2-osiowe wsporniki układu kierowniczego, co oznacza większą wytrzymałość i trwałość tego układu;
  • skrzynia sterownicza homologowana przez Boscha, fabrycznie oryginalna.

Wariant ten w pierwszym rzędzie przeznaczono dla tzw. ciężkiej dystrybucji, służb komunalnych i budownictwa.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.3

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.2

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.1

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

REKLAMA