Stanowi on odpowiednik europejskiej serii Eurocargo, która jednak na starym kontynencie występuje jedynie w wydaniu 2-osiowym. W Brazylii jest on promowany jako pojazd oferujący jeszcze więcej mocy, ładowności i wydajności pracy. Przykładowo przy dopuszczalnej masie całkowitej równej 31000 kg zapewnia on ładowność większą o 5150 kg niż dla modelu 6x2. Do tego dzięki sterowaniu kołami osi ostatniej – czwartej przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół dwóch osi przednich uzyskuje się poprawę manewrowości. Dlatego ta lekka waga w kategorii ciężkiej wyróżnia się precyzją manewrów i wysoką wydajnością, nawet przy najcięższym obciążeniu.
Pozostałymi zaletami Tectora 8x2 są:
- silniki NEF 6 ID, spełniające normę czystości spalin Euro 5 dzięki technologi SCR, o mocy maksymalnej 220 kW/300 KM przy 2500 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm od 1250 do 1900 obr/min, przy czym dostępna pozostaje również wersja słabsza, o mocy maksymalnej 280 KM;
- dostępne trzy bazowe kabiny – krótka-dzienna, długa i długa z podwyższonym dachem;
- pneumatyczne zawieszenie, zwiększające wygodę jazdy i przekładające się na niższe koszty konserwacji;
- zintegrowane 2-osiowe wsporniki układu kierowniczego, co oznacza większą wytrzymałość i trwałość tego układu;
- skrzynia sterownicza homologowana przez Boscha, fabrycznie oryginalna.
Wariant ten w pierwszym rzędzie przeznaczono dla tzw. ciężkiej dystrybucji, służb komunalnych i budownictwa.