Ciągniki siodłowe Tatry dla sektora rolnego Cz. 1

W Polsce ciężarówki były i są bardzo rzadko wykorzystywane do odbioru ziarna, bulw warzyw, zielonki czy skoszonych traw bezpośrednio na polu, wprost od kombajnu. Kompletnie inaczej w tej sferze sytuacja prezentowała i prezentuje się w innych krajach, w tym z nami sąsiadujących, jak Czechy i Słowacja (Czechosłowacja), Niemcy (NRD), Białoruś i Ukraina (ZSRR), czy w państwach dalej położonych, jak Holandia.

Producent
Fot. Producent

Za podstawowe przyczyny tego stanu rzeczy trzeba uznać średnią wielkość gospodarstwa, liczbę gospodarstw dużych – o powierzchni kilkudziesięciu lub nawet ponad 100 ha, tradycje w uprawie i zbiorach oraz zdolność do ponoszenia przez gospodarzy/gospodarujących znacznych inwestycji i ich chęć czy sposobność do realizacji przy pomocy sprzętu normalnie wykorzystywanego na roli także innych prac, w tym poza samym sektorem rolnym.

W porównaniu nawet z klasycznym ciągnikiem rolniczym z silnikiem o bardzo dużej mocy – ponad 150 KM – zastosowanie odpowiednio skompletowanej ciężarówki, w konfiguracji z napędem na wszystkie koła i przeważnie wyłącznie specjalnym, pojedynczym, balonowym ogumieniem na kołach, wykazuje szereg kluczowych zalet. Znalazły się wśród nich m.in.:

  • duże zdolności przewozowe, w tym możliwość zabrania ładunków o masie ponad 25000 kg i objętości przeszło 60 m³;
  • dzielność terenowa porównywalna do dzielności prezentowanej przez klasyczne ciągniki w zestawie z jedną lub dwoma przyczepami;
  • względnie niski jednostkowy koszt przemieszczania;
  • możliwość bezproblemowego poruszania się po wszelkich kategoriach dróg publicznych, w tym po trasach ekspresowych i autostradach;
  • duży zasięg;
  • elastyczność eksploatacyjna – możliwość podłączenia wielu rodzajów naczep oraz wykonywania innych prac, w tym – przy właściwej ostatecznej kompletacji – w zimowym utrzymaniu dróg i w innych sektorach gospodarki, jak budownictwo, leśnictwo czy kopalnictwo – kopalnie odkrywkowe.

Do takich zadań nadają się zarówno dwu- i wieloosiowe podwozia, jak i dwu- i trzyosiowe ciągniki siodłowe wraz ze specjalnie skonfigurowanymi naczepami, tzn. - analogicznie jak generalnie samochody – zaopatrzonymi jedynie w pojedyncze, szerokie – balonowe, niskociśnieniowe ogumienie z bieżnikiem terenowym.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

ZABUDOWY

Ekologiczna innowacja w transporcie drogowym: wykorzystanie eTrailer jako przełomu w dekarbonizacji transportu dalekobieżnego

DB Schenker podpisał umowę o współpracy na eTrailer z Trailer Dynamics. Wykorzystanie eTrailer znacząco zmniejsza emisję CO2. Przedsprzedaż 2000 sztuk. Wykorzystanie w europejskim transporcie lądowym od 2024 roku.

ZABUDOWY

K.SBT CS – naczepa zaprojektowana do operacji miejskich

Wytrzymała i solidna skrzynia firmy Kässbohrer do przewozu suchego ładunku w transporcie miejskim wykonana w zabudowie konstrukcji ze sklejki posiadająca 1 lub 2 osie K.SBT CS jest specjalnie zaprojektowana do operacji miejskich z długością tylko 11.025 mm i mechaniczną osią skrętną. Dzięki osi skrętnej, K.SBT CS umożliwia mniejsze zużycie paliwa, mniejsze zużycie opon i minimalizuje zużycie czasu poprzez umożliwienie większej zwrotności nawet na wąskich drogach miejskich.

ZABUDOWY

TATRA TRUCKS dostarczy czeskiej straży pożarnej nawet sto nowych pojazdów TATRA TERRA

Na podstawie wyników procedury wyboru ogłoszonej przez Generalną Dyrekcję Straży Pożarnej Republiki Czeskiej (DG HZS ČR), w ciągu najbliższych dwóch lat straż pożarna w Czechach otrzyma do 100 nowych samochodów ratowniczo-gaśniczych CAS 20 na podwoziu TATRA. Wartość kontraktu, który dostarczy THT Polička we współpracy z TATRA TRUCKS, może przekroczyć 1 miliard koron.

ZABUDOWY

Strategiczne partnerstwo na rzecz zautomatyzowanej logistyki

Producent pojazdów użytkowych Krone i firma technologiczna Fernride współpracują w zakresie rozwiązań transportowych bez kierowcy

REKLAMA