[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Ciągniki siodłowe Tatry dla sektora rolnego Cz. 1

W Polsce ciężarówki były i są bardzo rzadko wykorzystywane do odbioru ziarna, bulw warzyw, zielonki czy skoszonych traw bezpośrednio na polu, wprost od kombajnu. Kompletnie inaczej w tej sferze sytuacja prezentowała i prezentuje się w innych krajach, w tym z nami sąsiadujących, jak Czechy i Słowacja (Czechosłowacja), Niemcy (NRD), Białoruś i Ukraina (ZSRR), czy w państwach dalej położonych, jak Holandia.

Fot. Producent

Za podstawowe przyczyny tego stanu rzeczy trzeba uznać średnią wielkość gospodarstwa, liczbę gospodarstw dużych – o powierzchni kilkudziesięciu lub nawet ponad 100 ha, tradycje w uprawie i zbiorach oraz zdolność do ponoszenia przez gospodarzy/gospodarujących znacznych inwestycji i ich chęć czy sposobność do realizacji przy pomocy sprzętu normalnie wykorzystywanego na roli także innych prac, w tym poza samym sektorem rolnym.

W porównaniu nawet z klasycznym ciągnikiem rolniczym z silnikiem o bardzo dużej mocy – ponad 150 KM – zastosowanie odpowiednio skompletowanej ciężarówki, w konfiguracji z napędem na wszystkie koła i przeważnie wyłącznie specjalnym, pojedynczym, balonowym ogumieniem na kołach, wykazuje szereg kluczowych zalet. Znalazły się wśród nich m.in.:

REKLAMA
  • duże zdolności przewozowe, w tym możliwość zabrania ładunków o masie ponad 25000 kg i objętości przeszło 60 m³;
  • dzielność terenowa porównywalna do dzielności prezentowanej przez klasyczne ciągniki w zestawie z jedną lub dwoma przyczepami;
  • względnie niski jednostkowy koszt przemieszczania;
  • możliwość bezproblemowego poruszania się po wszelkich kategoriach dróg publicznych, w tym po trasach ekspresowych i autostradach;
  • duży zasięg;
  • elastyczność eksploatacyjna – możliwość podłączenia wielu rodzajów naczep oraz wykonywania innych prac, w tym – przy właściwej ostatecznej kompletacji – w zimowym utrzymaniu dróg i w innych sektorach gospodarki, jak budownictwo, leśnictwo czy kopalnictwo – kopalnie odkrywkowe.

Do takich zadań nadają się zarówno dwu- i wieloosiowe podwozia, jak i dwu- i trzyosiowe ciągniki siodłowe wraz ze specjalnie skonfigurowanymi naczepami, tzn. - analogicznie jak generalnie samochody – zaopatrzonymi jedynie w pojedyncze, szerokie – balonowe, niskociśnieniowe ogumienie z bieżnikiem terenowym.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij