REKLAMA

Cicho jak szept: innowacyjna logistyka miejska z PostNL i całkowicie elektrycznym FUSO eCanter

Daimler Trucks kontynuuje w Holandii dostawy swojego całkowicie elektrycznego FUSO eCanter. W 2020 roku PostNL, jeden z pierwszych klientów na ten model w tym kraju, rozszerzył swoją flotę lokalnie bezemisyjnych lekkich ciężarówek, dodając do niej właśnie cztery eCanter. Pojazdy te trafiają do miejskiej usługi dystrybucyjnej Stadslogistiek, innowacyjnej inicjatywy PostNL w zakresie dostaw miejskich. Oznacza to, że obecnie łącznie sześć FUSO eCanter pracuje dla Stadslogistiek w holenderskich miastach Haga (2 pojazdy), Nijmegen, Tilburg, Amersfoort i Maastricht.

Fuso E center Producent

Zbliżenie z zielonych węzłów miejskich do centrum miasta

Dzięki inicjatywie Stadslogistiek, PostNL i jego partnerzy dążą do przekształcenia miejskiej logistyki dostaw, czyniąc ją inteligentniejszą i bardziej zrównoważoną. Partnerami inicjatywy są głównie firm zajmujące się przeprowadzkami, z dobrą lokalizacją na obrzeżach miasta. Razem stworzyli tak zwane zielone węzły miejskie. Klientami Stadslogistiek są w większości firmy w centrum miasta, a ich dostawcy zgodzili się dostarczać wszystkie towary do centrów, a nie do różnych lokalizacji w centrum miasta. Następnie Stadslogistiek odbiera wszystkie ładunki w węzłach i łączy dostawy do klientów w centrum miasta. Kluczowym graczem w tej innowacyjnej operacji logistycznej jest FUSO eCanter. Samochód ten bezemisyjnie i niemal cicho porusza się z węzłów do centrum miasta, w ten sposób przyczyniając się do polepszenia środowiska miejskiego. Lekkie ciężarówki o masie 7,49 tony transportują wszelkiego rodzaju ładunki, które są łączone w cięższe zestawy na paletach i ładowane do skrzyni ładunkowej, która może przewozić ładunek o masie do 3,5 tony. Typowe dostawy mogą obejmować papier do drukarek, zapas kawy lub nowe ręczniki dla klientów, takich jak detaliści, urzędy miast, ministerstwa lub biura ubezpieczeniowe. Dzięki zasięgowi 100 kilometrów FUSO eCanter z łatwością spełnia wymagania Stadslogistiek w zakresie dystrybucji bliskiego zasięgu w miastach. Wieczorem ciężarówki te wracają do swoich zielonych węzłów miejskich. Tam w ciągu nocy są w pełni ładowane, dzięki czemu rano pozostają gotowe do wyjazdu do centrum miasta z nowym zleceniem dostawy.

REKLAMA

Do tej pory 18 FUSO eCanter z małej produkcji seryjnej Daimler Trucks, pochodzącej z zakładów w Tramagal w Portugalii, zostało dostarczonych do klientów w Holandii. Obecnie w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii klienci obsługują ponad 180 aut w takich miastach jak Nowy Jork, Los Angeles, Tokio, Berlin, Londyn, Amsterdam, Paryż, Kopenhaga i Lizbona.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA