[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ciekawe cywilne Tatry w Holandii Cz.2

W ostatnim okresie holenderski (niderlandzki) dealer – oficjalny importer Tatry – TATRA Nederland przekazał tamtejszym użytkownikom kilka ciekawych wariantów samochodów pochodzących z serii Phoenix Euro 6, czyli z silnikami spełniającymi normę czystości spalin Euro 6.

Kolejny klient – Hoogeboom Raalte wyroby Tatry wybrał zaś w liczbie trzech sztuk. Pod koniec września autoryzowany dystrybutor – Sent Waninge – przekazał mu pierwszą 4-osiową Phoenix 8×8 WS o dopuszczalnej masie całkowitej 46000 kg i z silnikiem o mocy maksymalnej 480 KM. Model ten ma krótką, dzienną kabinę, wyłącznie pojedyncze opony, zwiększony rozstaw osi 3-4 oraz nadwozie specjalistyczne w postaci łańcuchowego systemu załadunkowego Trans-Com.

Hoogeboom Raalte istnieje od 1935 roku i zajmuje się wykonawstwem robót ziemnych, drogowych i hydraulicznych, recyklingiem oraz wynajmem maszyn i kontenerów. Ponadto funkcjonuje w segmentach prac rozbiórkowych, rekultywacji azbestu i gleby, palowania, drenażu oraz drenażu i brukowania.

REKLAMA

Także 46-tonowy, 4-osiowy Phoenix 8x8 Euro 6 z krótką, dzienną kabiną, 480-konnym silnikiem Paccar i wyłącznie pojedynczym ogumieniem w te wakacje trafił do transportu Dé-Gé. Jako część grupy Dunnewind, Dé-Gé z oddziałami w Ommen i Olst działa od wielu lat w licznych obszarach. Niezależnie od tego, czy jest to metr sześcienny żwiru, asfaltu, buraków, odpadów, szlamu z pogłębiania, palet, cementu, drewna lub kompletnej piwnicy budowlanej, dostarczają każdy ładunek do miejsca przeznaczenia.

Natomiast podczas tegorocznych wakacji Pronk Belkom otrzymał z Tatra Nederland pierwszego Phoenix 8x6. Hans Pronk z Pronk-Belkom jako pierwszy już w 2018 roku podpisał bowiem zamówienie na taką Tatrę za pośrednictwem dealera – Truckland. Wynik ten współpracy stanowi 4-osiowy Phoenix PR4343 o dopuszczalnej masie całkowitej 43000 kg, z krótką, dzienną kabiną, wyłącznie pojedynczym ogumieniem oraz zwiększonym rozstawem osi 3-4. Jego zabudowa obejmuje zakabinowy żuraw oraz trójstronną wywrotkę. Warto tu dodać, że w swoim parku taborowym podmiot posiada także Ginafy.

Pronk Belkom specjalizuje się w transporcie wywrotkami piasku i gleby oraz w przewozie asfaltu i współpracy przy robotach ziemnych.

Listę ciekawostek zamyka 7-osiowy Phoenix z długą kabiną, osiami trzecią, czwartą i piątą z podwójnym ogumieniem oraz pojedynczymi kołami pozostałych czterech osi. Przy czym koła dwóch ostatnich są skręcane przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół dwóch pierwszych, w celu poprawy manewrowości, w tym zmniejszenia promienia skrętu, co przy ponadstandardowej długości tego podwozia pełni niebagatelne znaczenie. Ciężarówka ta występuje w roli nośnika żurawia ze składanymi ramionami, o bardzo dużym udźwigu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij