[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ciekawe szosowe 4-osiowe podwozie DAF CF Cz.2

Bardzo ciekawą, po części niszową grupę, tworzą podwozia 4-osiowe, w układzie napędowym 8x2, z osiami w układzie 1+3 – oś przednia pojedyncza plus tylny tridem – i napędzaną osią trzecią. Przy czym podnoszona oś ostatnia - czwarta – może otrzymywać ogumienie bliźniacze lub pojedyncze. Przy ogumieniu bliźniaczym uzyskuje się wyższą dopuszczalną technicznie masę całkowitą samochodu, przy ogumieniu pojedynczym masa ta należy do niższych, ale da się łatwo wprowadzić funkcję skrętu kół przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół osi pierwszej i drugiej. Dzięki temu zyskuje się poprawę manewrowości, w tym redukcję promienia skrętu.

W naszym kraju, ze względu na przepisy oraz po części brak tradycji, rynek na takie podwozia zalicza się do wybitnie niszowych. Odmiennie wygląda to zagadnienie przykładowo w Holandii. Niedawno tamtejszy Terberg Techniek dostarczył do zajmującej się recyclingiem rodzimej firmy Jos Menten Metal recycling B.V. podwozie DAF CF 480 FAQ 8x2. Podwozie to ma krótką, dzienną kabinę, skręcaną przeciwbieżnie tylną oś z pojedynczym ogumieniem oraz 13-litrowy silnik Paccar MX-13 w nastawie o mocy maksymalnej 355 kW/483 KM. Terberg Techniek zamontował na nim zabudowę w postaci tzw. linowego – kablowego 30-tonowego systemu załadunkowego VDL. System ten dodatkowo zaopatrzono w funkcję hydraulicznego podnoszenia i szybkiego opuszczania ramy podładunkowej. Rama ta dostała bowiem spodnie siłowniki hydrauliczne i układ stabilizacji. Dostała też specjalną ręcznie obsługiwaną składaną blokadę, umożliwiającą transport kontenerów o wielu długościach. W efekcie da się zablokować kontener i realizować – dzięki siłownikom hydraulicznym pod ramą podładunkową – funkcje jego wywrotu jak w przypadku klasycznej wywrotki. Powyższe wpływa na zdecydowany wzrost ułatwienia i przyspieszenia obsługi oraz wydatnie podnosi elastyczność eksploatacyjną systemu. Poza tym kompletacja samochodu obejmuje stałą tylną belkę zderzakową TERBERG, skrzynkę na narzędzia ze stali nierdzewnej z szufladami oraz uchwyty i stelaż na plandekę.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA