[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ciekawe warianty Scania serii XT zadebiutują na targach Bauma

Na kwietniowych targach budowlanych Bauma w Monachium na swoim stoisku Scania pokaże kilka pojazdów, w tym m.in. wywodzące się ze specjalizowanej i specjalistycznej rodziny XT tzw. ciężką wywrotkę kopalnianą oraz hybrydową proekologiczną betonomieszarkę.

Fot. Producent

Ciężka – wzmocniona wywrotka kopalniana nosi symbol G 500, co oznacza, że zaopatrzono ją w krótką, dzienną kabinę typu G i 500-konny, 13-litrowy silnik. Cechuje się też konfiguracją układu napędowego 8x4 i najważniejsze – dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 58 ton. Ten ostatni parametr oznacza, że ładowność przekracza 40 ton.

W europejskich warunkach takie pojazdy w stanie w pełni załadowanym nie mogą się generalnie poruszać po drogach publicznych. Niemniej istnieje na nie pewne, de facto niszowe zapotrzebowanie ze strony klientów eksploatujących tabor głównie poza siecią takich dróg. W pierwszym rzędzie powyższe dotyczy kopalń odkrywkowych surowców, żwirowni, kamieniołomów czy zamkniętych placów budowy, jak budowy autostrad czy dużych obiektów. Poza tym zainteresowanie zakupem tego rodzaju wykonań zgłaszają odbiorcy spoza Europy, w tym z Azji czy Afryki.

REKLAMA

Drugim ciekawym eksponowanym samochodem będzie typ Scania G 410 z zabudową w postaci betonomieszalnika. Auto to napędza 13-litrowy, rzędowy silnik gazowy o wydajności
na równi z silnikami Diesla. Tę konkretną ciężarówkę przygotowano do zasilania skompresowanym gazem ziemnym (CNG), co oznacza, że może ona pracować na gazie ziemnym, jak również
na biogazie. Do tego zamontowano na niej zabudowę w postaci hybrydowego betonomieszalnika o pojemności 8 m3. Ta pochodząca z włoskiej firmy Cifa hybrydowa betonomieszarka otrzymała do napędu silnik elektryczny. Pokazana na Baumie hybrydowa betonomieszarka Scania na gaz dla podwozia i z silnikiem elektrycznym dla nadwozia może zatem bezproblemowo działać w tzw. środowiskach bardziej wrażliwych ekologicznie, jak generalnie infrastruktura w gęstym i zatłoczonym środowisku miejskim, by wymienić centra miast, czy dzielnice domów jednorodzinnych. W dodatku idealnie nadaje się do wykorzystania w godzinach wieczornych lub wręcz nocnych. Wyróżnia się bowiem wydatnie ograniczoną emisją hałasu i substancji szkodliwych. Tym samym wraz z elektryfikacją i hybrydami tego rodzaju rozwiązania przedostają się do "szorstkiego" segmentu budowlanego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij