Ciężarówka Daimler Truck z ogniwami paliwowymi na paliwo wodorowe otrzymuje licencję na użytkowanie drogowe

Daimler Truck konsekwentnie realizuje strategię technologiczną w zakresie elektryfikacji swoich pojazdów i osiągnął w niej kolejny kamień milowy: w październiku 2021 roku jeszcze bardziej ulepszony prototyp ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 Truck z ogniwami paliwowymi na paliwo wodorowe otrzymał aprobatę władz niemieckich do użytku na drogach publicznych.

Daimler Truck Producent

W kwietniu koncern na swoich torach testowych rozpoczął próby ciężarówki Mercedes-Benz GenH2, która została zaprezentowana w 2020 roku. Tam ciężarówka ta, w wersji seryjnej mająca na celu osiągnięcie zasięgu do 1000 kilometrów i więcej bez zatrzymywania się na tankowanie, z powodzeniem przejechała już kilka tysięcy mil. Teraz testy zostały rozszerzone na drogi publiczne, tj. odbywają się na drodze B462 w pobliżu Rastatt. Tam, w ramach projektu eWayBW, dojdzie do sprawdzenia zelektryfikowanych wodorowych ciężarówek trakcyjnych w działaniu. Projekt obejmie również testy porównawcze całkowicie elektrycznego Mercedesa-Benz eActros z ciężarówkami zasilanymi z sieci trakcyjnej oraz ciężarówkami na ogniwa paliwowe innych wytwórców.

REKLAMA

Obecnie Daimler Truck nie ma planów dotyczących ciężarówek przygotowanych do zasilania z sieci trakcyjnej. Od lipca 2019 roku całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eActros udowadnia swoją wartość w szeroko zakrojonych próbach w normalnej eksploatacji w regionie Rastatt w firmie Logistik Schmitt. Dzięki dopuszczeniu do ruchu drogowego Mercedesa-Benz GenH2 Truck, podmiot osiągnął ważny kamień milowy na drodze do produkcji seryjnej. Oczekuje się, że pierwsza seryjnie powstająca ciężarówka GenH2 zostanie przekazana klientom w 2027 roku. Ponadto firma ma ambicję oferowania do 2039 roku w Europie, Japonii i Ameryce Północnej tylko nowych pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla podczas jazdy („tank-to-wheel”). Aby osiągnąć ten cel, Daimler Trucks & Buses elektryfikuje swoje pojazdy i realizuje strategię dwutorową z wykorzystaniem systemów napędowych zasilanych bateriami lub opartych na wodorze. To połączenie technologii umożliwia Daimler Truck oferowanie klientom najlepszych opcji pojazdu dla ich konkretnych zastosowań: im lżejsze obciążenie i im krótsza odległość, tym większe prawdopodobieństwo, że będą używane akumulatory. Im większe obciążenie i im większa odległość, tym wzrasta zaś prawdopodobieństwo, że to ogniwa paliwowe będą tym wybranym właściwym systemem.

REKLAMA