[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ciężarówki Kraz w walce ze skutkami wybuchu w Czarnobylu

26 kwietnia minęła kolejna rocznica wybuchu w elektrowni atomowej w Czarnobylu na Ukrainie, ówcześnie wchodzącej w skład ZSRR.

Fot. Producent

KrAZ i jego pracownicy, jak wiele ukraińskich firm i osób w nich zatrudnionych, byli w samym środku tej katastrofy. Poza 300 pracownikami fabryki samochodów, wysłanymi na niebezpieczny teren w odpowiedzi na katastrofę jądrową, Kremenczug Automobile Plant, zbudował specjalne wywrotki KrAZ-256B1 z ołowianą kabiną, bardzo szybko dostarczone tam wniosek rządu krajowego. 18 tych pojazdów specjalnych, opartych na masowo produkowanym wówczas typie 256B1, zostało opracowanych i zmontowanych przez pracowników KrAZ w czasie krótszym niż miesiąc. W wymaganiach rządowych podano m.in., że będą one wykorzystane do wydobycia radioaktywnych odpadów oraz dostarczenia materiałów budowlanych do wzniesienia tzw. sarkofagu w Czarnobylu 4. Te wymagania zostały wzięte pod uwagę przy projektowaniu tych aut.

REKLAMA

32 lata po wybuchu w elektrowni jądrowej w Czarnobylu Ukraina pamięta o tych wydarzeniach. Podczas gdy jednak większość ludzi wróciła, lecz 18-tonowe ołowiowe wywrotki KrAZ-256B1 nigdy wrócić nie mogły. Zostały "pochowane" w specjalnym miejscu pochówku w wiosce Burakovka w pobliżu elektrowni jądrowej w Czarnobylu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij