[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Ciężarówki Renault Trucks serii D dla Wojska Polskiego Cz. 2

W 2017 roku bielska firma Szczęśniak PS na mocy zwartej umowy przekazała naszemu MON 20 sztuk samochodów ogólnego przeznaczenia średniej ładowności.

Fot. Producent

W zakresie przygotowania do montażu nadwozia zastosowano wsporniki ramy pomocniczej z przodu i z tyłu, otwór w kabinie do poprowadzenia wiązki nadwozia oraz moduł elektroniczny dla producentów nadwozi, realizujący funkcje dodatkowe przez szynę CAN. Zgodnie z wymogami armii, Szczęśniak PS dostarczył tradycyjne nadwozie skrzyniowe, z odchylanymi burtami, zdejmowaną plandeką i systemem komunikacji z kabiną. Konstrukcja tego nadwozia umożliwia sprawne załadowanie, mocowanie i przewóz minimum 8 palet euro o wymiarach podstawy 800x1200 mm lub jednego kontenera ISO 10' bądź jednego kontenera ISO 15' oraz umożliwia zabudowę ławek do przewozu 24 żołnierzy przy zachowaniu przepisów wymaganych przy transporcie osób na skrzyni ładunkowej. Podłoga tej skrzyni została wykonana z materiału antypoślizgowego. Burty są o wysokości 1100 mm z możliwością zamontowania nadstawek, dostarczonych wraz z pojazdami, do wysokości 1500 mm – łączna wysokość burt po zastosowaniu nadstawek musi bowiem wynosić 1500 mm. Wysokość skrzyni ładunkowej wynosi zaś minimum 1800 mm i minimum 1000 mm na szerokości w centralnej części. Konstrukcja skrzyni pozwala także na załadunek boczny, przy czym przy swobodnym opuszczeniu burty boczne i tylna nie mogą się stykać z podłożem, a po załadowaniu przyczepy musi istnieć możliwość zamknięcia tych burt – tzn. bocznych i tylnej. Poza tym konstrukcja umożliwia montaż i demontaż nadstawek na burty boczne i tylną bez konieczności demontażu stelaża skrzyni ładunkowej oraz wprowadzono minimum dwa jedno- lub wielopunktowe oświetlenia dachowe albo minimum jedno wielopunktowe oświetlenie umieszczone w górnej części ściany przedniej. Sam stelaż skrzyni ładunkowej zrobiono z profili stalowych, wzmocnionych w miejscach połączeń konstrukcyjnych, oraz zabezpieczono przed korozją i w całości pomalowano w kolorze ciemnozielonym z palety kolorów RAL albo w kolorze czarnym.

REKLAMA
Wszystkie części artykułu:

Ciężarówki Renault Trucks serii D dla Wojska Polskiego Cz. 1
Ciężarówki Renault Trucks serii D dla Wojska Polskiego Cz. 2 - aktualnie czytasz

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij