REKLAMA

Ciężarówki Volvo LNG to opłacalny przypadek biznesowy dla Willems Transport Rijkevoort

Willems Transport Rijkevoort wprowadził do eksploatacji dwie ciężarówki Volvo FH 460 LNG 4x2. Ciężarówki te są używane do transportu produktów mlecznych dla FrieslandCampina. Korzyści dla środowiska w połączeniu z dobrym uzasadnieniem biznesowym oraz możliwość przyczynienia się do realizacji ambicji klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju były powodem, dla którego Willems Transport Rijkevoort wybrał właśnie LNG jako paliwo.

Volvo Holandia Producent

Willems Transport Rijkevoort to wszechstronny dostawca usług logistycznych. Arie van Rijn – dyrektor zarządzający – mówi „Z jednej strony zajmujemy się przewozem w kontrolowanych temperaturach oraz przechowywaniem i przeładunkiem żywności. Prowadzimy ponadto działalność dystrybucyjną w krajach Beneluksu. Przechowywanie i przeładunek towarów też są w dobrych rękach dzięki naszemu magazynowi przeładunkowemu o powierzchni 4000 m2 (z czego trzy czwarte jest chłodzone)”.

Transport nabiału

Firma niedawno zaczęła użytkowanie swojej pierwszej ciężarówki Volvo. Willems Transport Rijkevoort prowadzi działalność transportową dla koncernu mleczarskiego FrieslandCampina za pomocą dwóch Volvo FH 460 LNG 4x2. Van Rijn „Od wielu dziesięcioleci jesteśmy aktywni w transporcie produktów mlecznych. Od tego roku odpowiadamy także za trzy centra dystrybucyjne FrieslandCampina, w których zarządzamy przychodzącym i wychodzącym przepływem towarów. Tymi ciężarówkami jeździmy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, między lokalizacjami magazynowymi i produkcyjnymi FrieslandCampina w Holandii i Niemczech”.

REKLAMA

Redukcja emisji CO2

Van Rijn już od jakiegoś czasu przygląda się możliwościom ciężarówek zasilanych LNG. „Oczywiście przy zakupie nowego sprzętu bierzemy pod uwagę wpływ na środowisko. FrieslandCampina również uważa zrównoważony rozwój za ważny i wyraźnie wymaga czystego transportu. To dla nas dodatkowy bodziec do inwestowania w ciężarówki na LNG, a tym samym przyczyniania się do realizacji ambicji naszego klienta. Dzięki BAS Truck Center dowiedzieliśmy się o rozwiązaniu LNG firmy Volvo Trucks. Jeden z powodów wyboru rozwiązania Volvo LNG stanowi to, że samochód jest napędzany silnikiem na zasadzie diesla. Ciężarówki jeżdżą jak ciężarówki z silnikiem Diesla, ale są cichsze. Ułatwia to kierowcom przejście z ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym na ciężarówkę LNG. Widać to też w praktyce: nasi kierowcy są bardzo entuzjastycznie nastawieni do komfortu jazdy tymi ciężarówkami. Co więcej, rozwiązanie LNG firmy Volvo okazało się skuteczne: badania przeprowadzone przez TNO wykazały, że ciężarówka Volvo LNG zapewnia redukcję emisji CO2 nawet o 23%. Dzięki naszym dwóm ciężarówkom Volvo LNG pozwala to rocznie zaoszczędzić 100 ton emisji CO2”.

Maut – przewaga w Niemczech

Fakt, że ciężarówki są używane głównie w Niemczech, sprawia, że FH LNG stają się jeszcze bardziej atrakcyjne. Van Rijn „Przejeżdżamy tymi ciężarówkami około 300 000 kilometrów rocznie, z czego 90% w Niemczech. W Niemczech zwolnienie z Maut dotyczy ciężarówek LNG do końca 2023 roku. Opłata Maut wynosi około 18 centów za kilometr. W rezultacie rocznie na ciężarówce oszczędzamy około 50 000 euro. Mówisz wtedy o poważnych kwotach, dzięki którym w ciągu roku zwracamy dodatkową cenę. Ciężarówki LNG to solidne uzasadnienie biznesowe”. Myśl aktywnie

Van Rijn jest bardzo zadowolony ze wsparcia BAS Truck Center. „We współpracy z naszymi klientami dążymy do czegoś więcej niż tylko relacji między przewoźnikiem a klientem. Poszukujemy współpracy we wszystkich obszarach, w których aktywnie myślimy o tym, jak możemy coś ulepszyć. Cel polega na zapewnieniu im jak najlepszej oferty. To nasza wiara i wizja, że wiążemy z nami klientów, jeśli służymy im w ten sposób ”. Van Rijn widzi to samo podejście w BAS Truck Center. „Uważam, że wskazówki, które otrzymaliśmy od BAS Truck Center, w tym przypadku są wzorowe. Na przykład, w oparciu o dane i informacje dotyczące zużycia na poziomie kierowcy, otrzymujemy porady, w jaki sposób możemy jeszcze lepiej wykorzystać możliwości ciężarówek w zakresie ekonomicznej jazdy. Dzięki temu mamy narzędzia do prowadzenia rozmów z naszymi kierowcami. W tym kontekście trener kierowców wkrótce będzie towarzyszył naszym kierowcom, doradzając im po drodze. Ten rodzaj wsparcia jest doskonałym przykładem tego, jak powinno wyglądać partnerstwo. W połączeniu z umową serwisową w ten sposób zapewniamy optymalne wsparcie ze strony BAS Truck Center”.

O firmie Willems Transport Rijkevoort

Willems Transport istnieje od 1930 roku. Flota składa się ze 100 ciężarówek, z których dwie to obecnie samochody Volvo. Podmiot zatrudnia ponad 200 pracowników Obszarem roboczym są kraje Beneluksu i Niemcy

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA