REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Druga światowa premiera na stoisku Mercedesa dotyczyła Unimoga U5023 Euro 6 z wydłużoną, załogową kabiną czterodrzwiową.

Jarosław Brach
Fot.Jarosław Brach

W wydaniu cywilnym model ten jest dostępny od dawna, ale w wydaniu zmilitaryzowanym w Paryżu ujawniono go po raz pierwszy potencjalnym odbiorcom z sił zbrojnych oraz sfery/sektora obrony cywilnej/ochrony. Zastosowano w nim 4-cylindrowy, rzędowy, 5,1-litrowy silnik Euro 6 z rzędu OM934, w nastawie o mocy maksymalnej 170 kW/231 KM. W kabinie z przodu znajdują się dwa pojedyncze fotele, z tyłu ławka, zapewniająca wystarczającą ilość miejsca dla nawet od 2 do 4 członków wyekwipowanych załogi, co odgrywa ważną rolę w przypadku wojska czy straży pożarnej. Ogólnie maksymalnie kabina zabiera 7 osób w układzie 2+5. Przy czym alternatywnie w tylnym rzędzie da się zamocować dwa pojedyncze, indywidualne fotele. Dwójka drzwi z każdej strony przekłada się na łatwość wsiadania, wysiadania oraz wkraczania do akcji. Ponadto podniesiony dach kabiny zapewnia wewnątrz większą ilość miejsca – większą przestrzeń, ważną dla osób jadących w hełmach, z kolei za zapewnienie właściwego komfortu termicznego na pokładzie odpowiada zintegrowany, wydajny układ klimatyzacji. W dodatku, wskutek innowacyjnego projektu – innowacyjnej budowy, kabina załogowa waży zaledwie o 120 kg więcej niż jej standardowy, krótki odpowiednik, tym samym w niezwykle ograniczonym zakresie wpływając na redukcję ładowności. W rezultacie, poza jedynie kwestią wprowadzenia przystawki odbioru mocy, wszystkie inne korzyści wynikłe z ponadprzeciętnej zdolności terenowej Unimogów z rzędu 4-cyfrowego zostają zachowane w wydaniach z kabiną załogową.

REKLAMA

U5023 na wystawie otrzymał znormalizowane nadwozie wymienne firmy Sonntag, przeznaczone do zabierania ładunków o masie do 3000 kg.

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA