REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Linia Trakker znana jest z zastosowań drogowych i terenowych, przez co – po zmilitaryzowaniu – nadaje się do wypełniania wielu zadań w siłach zbrojnych. Występuje w konfiguracjach od dwóch do pięciu osi i może być wyposażona w integralnie opancerzoną kabinę, pochodzącą z niemieckiego koncernu KMW.

Jarosław Brach
Fot. Jarosław Brach

Promowany na targach Trakker AT410T 8x8 WM ma tradycyjną ramę podwozia o układzie drabinowym, z podłużnicami i poprzeczkami, oraz mechaniczne zawieszenie z resorami piórowymi, w opcji z tyłu wymiennymi na poduszki powietrzne. Jego szerokość zewnętrzna wynosi 2550 mm, prześwit 380 mm, a wysokość do górnej powierzchni kabiny 3150 mm. Może mieć rozstaw osi 1875+3145-3775+1400 mm oraz uzyskuje dopuszczalną masę całkowitą 38000 kg przy wyłącznie pojedynczym ogumieniu i 41000 kg przy bliźniaczym ogumieniu na tylnym napędowym tandemie. Bazowo zakładane są pojedyncze opony o rozmiarze 365/85R20, przy czym opcjonalnie występują też pojedyncze o innych rozmiarach, jak 14.00R20 albo 16.00R20, lub bliźniacze na osiach tylnych. Da się także stosować wkładki przestrzelinowe w kołach. W zależności od liczby i rodzaju założonych opon ładowność taktyczna – w terenie dochodzi do 16000-17000 kg. Natomiast dopuszczalna masa całkowita zestawu może się równać od 56000 do 70000 kg. Napęd pochodzi od silników Cursor 13 w nastawach o mocach maksymalnych 332 kW/450 KM bądź 368 kW/500 KM (2300 Nm). Spełniają one normę Euro 6 dzięki technologii „tylko SCR”, są dostosowane do zasilania jednolitym paliwem pola walki i zespolone ze zautomatyzowaną, 16-biegową skrzynią przekładniową ZF 16AS2630TO EuroTronic z funkcjami jazdy w trybie półautomatycznym lub automatycznym. Do tego skrzynia rozdzielcza serii VG2000 w sposób stały przekazuje napęd na wszystkie koła. Co więcej, samochód zaopatrzono w w pełni automatyczne zarządzanie układem napędowym. Opiera się ono na technologii skrzyni EuroTronic IVECO oraz opcjonalnym systemie ADM, który automatycznie aktywuje wszystkie blokady mechanizmu różnicowego w zależności od indywidualnych warunków jazdy i trakcji. Poza tym w pneumatycznym, dwuobwodowym, elektronicznie sterowanym (EBS) układzie hamulcowym z przodu i z tyłu występują hamulce bębnowe, z kolei 24-voltowa instalacja elektryczna zawiera moduł EDC i sieć Multiplex – Cab-Bus.

REKLAMA
Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA