[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Targową listę propozycji zamykała typowo militarna Astra SM 8x8 (M320.45 WM) dużej ładowności, klasyfikowana przez podmiot jako wysokiej mobilności taktycznej. Zaprojektowano ją do zapewniania ochrony i wysokiej dzielności terenowej w realizacji wymagających specjalistycznych militarnych misji logistycznych dzięki opcji występowania w szeregu wykonaniach docelowych.

Fot. Jarosław Brach

Ogólnie może zostać elastycznie dopasowana do prawie każdych, nawet specyficznych życzeń odbiorcy, wskutek m.in. modułowej konstrukcji, obejmującej m.in. zarówno kabinę, jak i składowe układu napędowego.

Egzemplarz na targach w formie zabudowy otrzymał osprzęt ewakuacyjny francuskiego przedsiębiorstwa Soframe i jest klasyfikowany jako ciężki terenowy kołowy wóz ewakuacji i ratownictwa technicznego PPLD (Porteur Polyvalent Lourd de Dèpannage). Soframe odpowiadał także za wykonanie na francuskich SM 8x8 systemu załadowczego. Taki właśnie kompletny system pojazdowy, nazwany jako typowo logistyczny z hakowym systemem załadowczym – PPLOG (Porteur Polyvalent Logistique), wystawiał na swoim stoisku. Oba te warianty – podwozia SM 8x8 i dwa typy nadwozi – zostały dostarczone w ramach realizacji programu armii francuskiej na ciężarówki nowych rodzajów – kwestia odnosiła się do przekazania jednostkom lądowym – w ramach wykonania projektu PPT (Porteurs Polyvalents Terrestres), floty nowoczesnych, wykorzystujących to samo podwozie kołowych transporterów i wozów wsparcia logistycznego. Siły zbrojne Republiki rozpoczęły prace nad tym projektem w 2007 roku, z kolei na początku 2010 roku wyłoniły zwycięzcę. Została nim spółka IVECO Defence Vehicles wespół z jej lokalnym partnerem w postaci Soframe, spółki zależnej alzackiej Grupy Lohr – Alsation Lohr Group. Ogółem Francja zamówiła w IVECO do 2200 sztuk przedstawicieli serii SM8x8, jako kontrakt ramowy, realizowany w transzach. W 2010 roku Francuzi złożyli zamówienie na pierwszych 200 PPT (150 PPLOG i 50 PPLD), zaopatrzonych w integralnie opancerzoną kabinę zapewniającą ochronę balistyczną i przeciwminową. Następna partia 250 PPT została zamówiona na początku 2014 roku i była skonfigurowana jako nieopancerzona PPLOG. Natomiast pod koniec 2015 roku kontrakt objął kolejną partię 450 egzemplarzy, ponownie skonfigurowanych jako nieopancerzone PPLOG. Przy czym standardowe nieopancerzone i integralnie opancerzone kabiny są w pełni między sobą wymienne i mogą być posadowione na wszystkich podwoziach w zależności od przewidywanego stopnia zagrożenia atakami. Generalnie do tej chwili dostawy wyniosły 900 sztuk PPT, w tym 700 klasycznych logistycznych PPLOG ze standardową kabiną nieopancerzoną oraz 50 PPLD i 150 PPLOG z kabiną integralnie opancerzoną. Zgodnie z uzyskanymi przeze mnie na wystawie informacjami, na tych ilościach i na tym etapie realizacja tej umowy ma się zakończyć.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij