REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Targową listę propozycji zamykała typowo militarna Astra SM 8x8 (M320.45 WM) dużej ładowności, klasyfikowana przez podmiot jako wysokiej mobilności taktycznej. Zaprojektowano ją do zapewniania ochrony i wysokiej dzielności terenowej w realizacji wymagających specjalistycznych militarnych misji logistycznych dzięki opcji występowania w szeregu wykonaniach docelowych.

Jarosław Brach
Fot. Jarosław Brach

Ogólnie może zostać elastycznie dopasowana do prawie każdych, nawet specyficznych życzeń odbiorcy, wskutek m.in. modułowej konstrukcji, obejmującej m.in. zarówno kabinę, jak i składowe układu napędowego.

REKLAMA

Egzemplarz na targach w formie zabudowy otrzymał osprzęt ewakuacyjny francuskiego przedsiębiorstwa Soframe i jest klasyfikowany jako ciężki terenowy kołowy wóz ewakuacji i ratownictwa technicznego PPLD (Porteur Polyvalent Lourd de Dèpannage). Soframe odpowiadał także za wykonanie na francuskich SM 8x8 systemu załadowczego. Taki właśnie kompletny system pojazdowy, nazwany jako typowo logistyczny z hakowym systemem załadowczym – PPLOG (Porteur Polyvalent Logistique), wystawiał na swoim stoisku. Oba te warianty – podwozia SM 8x8 i dwa typy nadwozi – zostały dostarczone w ramach realizacji programu armii francuskiej na ciężarówki nowych rodzajów – kwestia odnosiła się do przekazania jednostkom lądowym – w ramach wykonania projektu PPT (Porteurs Polyvalents Terrestres), floty nowoczesnych, wykorzystujących to samo podwozie kołowych transporterów i wozów wsparcia logistycznego. Siły zbrojne Republiki rozpoczęły prace nad tym projektem w 2007 roku, z kolei na początku 2010 roku wyłoniły zwycięzcę. Została nim spółka IVECO Defence Vehicles wespół z jej lokalnym partnerem w postaci Soframe, spółki zależnej alzackiej Grupy Lohr – Alsation Lohr Group. Ogółem Francja zamówiła w IVECO do 2200 sztuk przedstawicieli serii SM8x8, jako kontrakt ramowy, realizowany w transzach. W 2010 roku Francuzi złożyli zamówienie na pierwszych 200 PPT (150 PPLOG i 50 PPLD), zaopatrzonych w integralnie opancerzoną kabinę zapewniającą ochronę balistyczną i przeciwminową. Następna partia 250 PPT została zamówiona na początku 2014 roku i była skonfigurowana jako nieopancerzona PPLOG. Natomiast pod koniec 2015 roku kontrakt objął kolejną partię 450 egzemplarzy, ponownie skonfigurowanych jako nieopancerzone PPLOG. Przy czym standardowe nieopancerzone i integralnie opancerzone kabiny są w pełni między sobą wymienne i mogą być posadowione na wszystkich podwoziach w zależności od przewidywanego stopnia zagrożenia atakami. Generalnie do tej chwili dostawy wyniosły 900 sztuk PPT, w tym 700 klasycznych logistycznych PPLOG ze standardową kabiną nieopancerzoną oraz 50 PPLD i 150 PPLOG z kabiną integralnie opancerzoną. Zgodnie z uzyskanymi przeze mnie na wystawie informacjami, na tych ilościach i na tym etapie realizacja tej umowy ma się zakończyć.

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA