REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Australijskie podwozie HX 8x8 z integralnie opancerzoną kabiną IAC oraz system Supashock, oznaczony jako ALHS 17

Producent
Fot. Producent

Główne wysiłki promocyjne tym razem skupiły się na ciężkim terenowym transporterze wsparcia logistycznego MAN HX 8x8, oznaczonym jednak marką Rheinmetall, nie MAN. Powyższe wynikało po części z faktu, że pojazd ten jest dostarczany Australijskim Siłom Zbrojnym (ADF) w ramach realizacji kontraktu, zawartego w 2013 roku pomiędzy nimi a spółką zależną Rheinmetall-RMMV – Rheinmetall MAN Military Vehicles Australia (RMMVA), z siedzibą w Wacol. Kontrakt ten o wartości 1,6 mld USD stanowi wykonanie części programu modernizacji technicznej armii australijskiej, określanej jako Projekt LAND 121 Faza 3B (LAND 121 Phase 3B). Zgodnie z tym wielofazowym przedsięwzięciem, Faza 3B dotyczy przekazania ADF pochodzących z nowej – następnej generacji 2500 średnio- i wysokotonażowych ciężarówek, 1500 przyczep i ponad 3000 modułów. W fazie tej RMMV odpowiada za sferę samochodową. Ponadto część zawartej umowy stanowią liczne zobowiązania offsetowe strony niemieckiej, odnoszące się nie tylko do konieczności szerokiego skorzystania ze wsparcia lokalnych partnerów w przypadku specjalistycznych zabudów i integracji pewnych systemów, ale i polecania oraz zbytu wyrobów australijskiego przemysłu, w tym obronnego, poza granicami Australii. Jednym z beneficjentów wykonania tego fragmentu porozumienia stała się australijska firma Supashock Advanced Suspension z Magill w Południowej Australii. Pochodzi od niej innowacyjny system załadowczy, instalowany na nabytych przez ADF HX 8x8.

REKLAMA

W związku z faktem, że Rheinmetall/RMMV, doceniając jego parametry, postanowił go zacząć promować na rynku międzynarodowym, taka kombinacja – australijskie podwozie HX 8x8 z integralnie opancerzoną kabiną IAC oraz system Supashock, oznaczony jako ALHS 17, pojawiły się na tegorocznym Eurosatory. Do tego wystawiano je nie gdzieś z boku, ale strony zorganizowały wręcz małą uroczystość odsłonięcia tego zintegrowanego autonomicznego systemu transportowo-przeładunkowego. Co więcej, w uroczystości tej, połączonej z krótką konferencją prasową, uczestniczyli nie tylko wysocy rangą przedstawiciele ADF, ale i przybył na nią oraz wygłosił na niej przemówienie sam australijski minister obrony – Christopher Pyne. W przemówieniu tym nawet nie ukrywał, że jego rola, jako członka rządu, polega też na pomocy australijskim podmiotom, w tym prywatnym blisko współpracującym ze znanymi korporacjami transnarodowymi, w pomocy w sprzedaży ich wyrobów na całym świecie, korzystając przy tym z pomocy globalnych graczy, takich jak właśnie Rheinmetall. Z polskiej perspektywy lepiej ten fakt zostawić bez zgryźliwego i przykrego dla nas komentarza.

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA