REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Australijskie podwozie HX 8x8 z integralnie opancerzoną kabiną IAC oraz system Supashock, oznaczony jako ALHS 17

Producent
Fot. Producent

Australijskie podwozie HX 8x8 z integralnie opancerzoną kabiną IAC oraz system Supashock, oznaczony jako ALHS 17

Potrzeba opracowania ALHS 17 wynikła z obserwacji zmian, jakie zaszły w następstwie przejścia zmagań bojowych z poziomu wojen klasycznych, z dającą się wyodrębnić linią frontu, do wojen asymetrycznych, w których zagrożenie atakami staje się możliwe ze strony przeciwnika na całym terytorium, na którym może on skutecznie operować. W rezultacie zagrożone takimi atakami stały się kolumny tyłowe, zaopatrzeniowe, niegdyś znajdujące się z dala od linii prowadzonych walk. Oprócz tego zasadnicza kwestia przy przygotowywaniu ALHS 17 dotyczyła poprawy uzyskiwanych parametrów, tak aby nowy system zdecydowanie górował nad dotychczas dostępnymi odpowiednikami.

REKLAMA

Przede wszystkim załadunek i rozładunek kontenerów, palet, nadwozi wymiennych oraz innego sprzętu w warunkach polowych, w tym bojowych, staje się dzisiaj coraz bardziej nieefektywny i niebezpieczny. Ten wzrost zagrożenia dotyczy zarówno samych żołnierzy, jak i użytkowanego przez nich zabezpieczenia, głównie gdy wykonują oni swoje zadania w strefach walk. Dlatego właśnie Supashock postanowił nieco zrewolucjonizować samą koncepcję przeładunku, proponując zintegrowany system przeładunkowy powstały specjalnie pod kątem zastosowań militarnych. ALHS 17, czyli Automated Load Hadling System 17 – Zautomatyzowany System Przeładunkowy – Operowania Ładunkami – 17-tonowy – minimalizuje ryzyko strat ludzkich oraz poprawia zdolności przeładunkowe w sferze w pełni zautomatyzowanego przeładunkowego obrotu kontenerami standardu ISO – ISO 1C, 1D, 2/3 1C, 1CC, militarnymi znormalizowanymi modułami oraz standardowymi i militarnymi platformami załadunkowymi o masie do 17000 kg. W tym celu urządzenie wykorzystuje następnej generacji technologię ruchów wykonywanych przez siebie – wykonywania operacji przeładunkowych. Jako pierwszy system tego rodzaju oferuje w pełni zautomatyzowane działanie – funkcjonalność, bez konieczności realizacji żadnych czynności ręcznie. W rezultacie pozwala pojedynczemu operatorowi na dokonanie wszystkich operacji oraz na kontrolę wszystkich funkcji automatycznie, z wnętrza opancerzonej kabiny. Tymczasem do tej pory istniejące systemy załadunkowe wymagają, aby w trakcie realizacji zadań przeładunkowych operator opuścił kabinę, tym samym narażając się na niebezpieczeństwo w strefach zagrożonych atakami czy/i wymagając w takiej sytuacji asysty ze strony żołnierzy osłony. Dzięki temu przy ALHS 17 dochodzi do wzrostu stopnia ochrony żołnierzy wykonujących zadania na terenach walk, w tym asymetrycznych. W ten sposób personelowi zostaje zagwarantowany maksymalny, możliwy w danych warunkach poziom ochrony, przy jednoczesnej redukcji ryzyka poniesienia śmierci bądź odniesienia obrażeń Poza tym, dzięki swojej zaawansowanej technicznie konstrukcji, system znacznie poszerza i polepsza standardy operowania kontenerami i platformami w wybranych, zaznaczonych niżej obszarach, koncentrując się na kompleksowości, niezwykle mocno dzisiaj wymaganej w realizacji współczesnych operacji militarnych w globalnej perspektywie globalnego zasięgu. Tymi obszarami są: przeżywalność, bezpieczeństwo, efektywność, ułatwione operowanie – obsługa, elastyczność eksploatacyjna, (wysokie) zdolności przeładunkowe i wartość.

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA