REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

Na stoisku włoskiego producenta żurawi hydraulicznych – firmy Fassi – stał pojazd, który można zakwalifikować jako ciężki terenowy autonomiczny transporter przeładunkowy wsparcia taktycznego z opancerzoną kabiną.

Producent
Fot. Producent

Powstał on w wyniku kooperacji trzech przedsiębiorstw: Daimler/Mercedes, Soframe i Fassi, a nosi nazwę Soframe RELOADER – nośnik ładunków na wysoce mobilnym podwoziu zaprojektowany do eksploatacji w trudnych warunkach.

Od Mercedesa pochodzi tu 3-osiowe podwozie klasy wysokiej ładowności i wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej – typ Zetros 2733A 6x6. Zostało ono dostarczone bez kabiny, ale ze standardowymi przednim stalowym zderzakiem i maską osłony silnika. Podwozie to cechują: 326-konny (240 kW), 6-cylindrowy, rzędowy silnik o maksymalnym momencie obrotowym 1300 Nm, w pełni automatyczna skrzynia przekładniowa Allison i stały napęd na każdy z mostów, zaopatrzonych jedynie w pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym. Do tego kierowca może poprzez system kontroli dostosować ciśnienie w ogumieniu w zależności od chwilowych potrzeb, w tym celu używając jednej z wcześniej zaprogramowanych (pre-set) trzech konfiguracji pod kątem różnego rodzaju pokonywanej nawierzchni: droga, teren bądź piasek.

REKLAMA

Zastosowana przez Soframe na miejsce standardowej kabina jest integralnie opancerzona i powstała z pancernych blach i szkła. Wyróżniają ją: mocno pochylona do tyłu, jednolita, prostokątna przednia szyba pancerna oczyszczana przez trzy górne wycieraczki, lekko zaokrąglona przednia górna krawędź dachu, niemal płaskie powierzchnie z boków oraz pionowy uchwyt za drzwiami, pomocny w trakcie wsiadania i wysiadania z kabiny. Do wnętrza przeniesiono część wyposażenia z oryginalnej kabiny Zetrosa, dzięki czemu tzw. zaawansowana koncepcja jego aranżacji istotnie wspomaga intuicyjne prowadzenie. W kabinie tej może podróżować do dwóch osób, a oferuje ona – jak to określono – modularne stopnie ochrony, tzn. poprzez zmianę paneli pancerza poszycia zewnętrznego da się uzyskać stopnie ochrony balistycznej od pierwszego do trzeciego, zgodnie ze STANAG 4569.

W formie zabudowy występuje stabilna, odporna na skręcanie platforma, zamocowana w sposób nieusztywniający podwozia, co wpływa na zachowanie przez nie wysokiej dzielności terenowej, niezależnie od rodzaju pokonywanych bezdroży. Platforma ta służy do przemieszczania 10-stopowych, standardowych, zgodnych z ISO kontenerów, platform czy innych ładunków. Ich załadunek i rozładunek odbywają się autonomicznie dzięki zainstalowanemu na tylnym zwisie żurawiowi hydraulicznemu Fassi F195A.2.22 o maksymalnym momencie siły udźwigu 17,55 tm. Żuraw ten pozwala także na ewentualną obsługę ładunków zabieranych na doczepioną przyczepę. Poza tym po eliminacji żurawia podwozie takie może występować w roli nośnika rozlicznych zabudów o długości do 15 stóp czy systemów uzbrojenia.

Soframe RELOADER charakteryzują: dopuszczalna masa całkowita 27000 kg, dwuosobowa obsada, 300-litrowy zbiornik paliwa, długość 9400 mm, szerokość 2500 mm, wysokość 3800 mm, prędkość maksymalna 90 km/h, zdolność pokonywania wzniesień 45%, maksymalny kąt przechyłu bocznego 30% oraz głębokość brodzenia 1100 mm.

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes) - aktualnie czytasz

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA