[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 23 (Kraz)

Ukraiński producent ciężarówek Avtokraz - AutoKrAZ z miasta Kremenczuk nie miał na targach swojego stoiska, ale wystawiał się w hali, w ramach wspólnej ekspozycji ukraińskiej państwowej centrali handlu uzbrojeniem UkrOboronProm. W takich realiach ze zrozumiałych względów nie prezentował autentycznych aut, lecz tylko modele redukcyjne wybranych z nich.

Fot. Bartosz Wojtowski

Jeden z tych pokazywanych modeli był ciekawy także z naszej – polskiej perspektywy: kwestia dotyczy przyszłego ukraińskiego kołowego terenowego wozu ewakuacji i ratownictwa technicznego. Dedykowane specjalistyczne nadwozie wraz z osprzętem do niego po części bowiem wykona, po części zintegruje polska rodzinna firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne (Szczęśniak PS). Tym samym w tej kategorii, na tym dość niszowym rynku zdobywa ona coraz mocniejszą pozycję na świecie, gdyż umowa z Ukrainą jest trzecią, jaką zawarła na sprzęt tego rodzaju: pierwszą podpisała z Czechami, drugą z Arabią Saudyjską.

Za podstawę tego wariantu służy 4-osiowe podwozie Kraz w układzie napędowym 8x8, oznaczone symbolem 7634HE. Należy ono do klasy wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej oraz wysokiej ładowności. Cechują je tradycyjna rama typu drabinowego, ze wzmocnionymi podłużnicami i poprzeczkami, układ osi 2+2 oraz mocno wysunięta do przodu, przed oś pierwszą, krótka, dzienna, dwudrzwiowa kabina. Ze względu na taką lokalizację kabinę tę zamocowano niżej niż kabiny standardowe. Mieści ona wewnątrz dwie osoby, prowadzą do niej trzy stopnie wejściowe, w tym najniższy wahliwy, a wyróżniają ją liczne płaskie powierzchnie, bez zbędnych przetłoczeń, jednolita, mocno pochylona do tyłu szyba przednia oczyszczana przez trzy wycieraczki oraz solidny, stalowy zderzak, uzupełniony o stalową osłonę spodu. Ze względu na takie umieszczenie kabiny silnik znajduje się za nią, co okazuje się pomocne w trakcie choćby pokonywania trudnego, błotnistego terenu i przeszkód wodnych. Do tego Kraz – będąc podmiotem niezależnym – proponuje jednostki napędowe od różnych dostawców zewnętrznych – kooperantów: mogą to być chłodzone cieczą jednostki JaMZ i Ford bądź chłodzone powietrzem jednostki Deutz. Pokrywają one zakres mocy maksymalnych od 400 do 500 KM, zaś ich dobór zależy od decyzji klienta, w tym jego ewentualnych upodobań i przewidywanej późniejszej specyfiki eksploatacji samochodu. Poza tym zbiorniki paliwa są dwa, każdy o pojemności 350 litrów, co daje łączny maksymalny zapas paliwa na poziomie 700 litrów, z kolei na wszystkich kołach – dla podtrzymania wysokiej dzielności terenowej – założono wyłącznie pojedyncze ogumienie, o rozmiarze 445/65R22,5 bądź 16.00R20.

REKLAMA

Jako podwozie Kraza 7634HE 8x8 charakteryzują: masa własna około 14000 kg, ładowność maksymalna 27000 kg, dopuszczalna masa całkowita 41000 kg, zdolność pokonywania wzniesień 25% i średnica zawracania 14 m.

Podwozie wybrane przez Szczęśniak PS ma napędzać silnik o mocy maksymalnej 400-460 KM, współpracujący z 6-biegową, automatyczną skrzynią przekładniową Allison lub z przekładnią manualną – 12-14-biegową. Sama specjalistyczna zabudowa zawierać będzie trzy zasadnicze składowe. Są nimi: żuraw hydrauliczny zainstalowany za osiami przednimi na wysokości koła zapasowego, o maksymalnym udźwigu 1980 kg przy maksymalnym wysięgu ramienia 8,2 m, zespół bocznych szafek sprzętowych oraz tylne opuszczane i wysuwane ramię holownicze, umożliwiające zabranie pojazdów o nacisku na oś do 10000 kg. Wyspecyfikowany osprzęt uzupełni m.in. główna hydrauliczna wciągarka o maksymalnej sile uciągu 240 kN, z liną o długości 50 m. Przy tym przewidziano założenie ogumienia o rozmiarze 445/65R22,5.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij