REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Turecki przemysł staje się coraz bardziej nowoczesny i w efekcie konkurencyjny oraz ekspansywny w układzie międzynarodowym. Powyższe odnosi się do wielu dziedzin działalności, w tym do sektorów motoryzacyjnego oraz zbrojeniowego.

Bartosz Wojtowski
Fot. Bartosz Wojtowski

W układzie klasyfikacyjnym wojskowy BMC 285 4x4 to środek transportu wysokiej ładowności i wysokiej mobilności, o dopuszczalnej masie całkowitej 19000 kg. Napędza go sprawdzony silnik Cummins ISB 6.7 285 Euro 3 – 6-cylindrowy, rzędowy, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, o pojemności 6,7 litra. Osiąga on moc maksymalną 210 kW/285 KM przy 2500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 970 Nm przy 1200 obr/min oraz może być zasilany paliwem F-34. Napęd od niego przenoszą: w pełni automatyczna, 6-biegowa (6+bieg wsteczny) skrzynia przekładniowa ze sprzęgłem hydrokinetycznym Allison serii 3000 oraz 2-biegowa skrzynia rozdzielcza AxleTech BT600 z biegami szosowym i terenowym. Oba mosty z linii AxleTech 4000 są sztywne, dwustopniowe, o nośności jednostkowej po 9500 kg, z redukcją w piastach kół oraz z blokadami mechanizmów różnicowych, do czego dochodzi blokada międzymostowa. Na obręczach o rozmiarze 10x20” założono wyłącznie pojedyncze ogumienie o rozmiarze 14.00R20. W pneumatycznym układzie hamulcowym, uzupełnianym przez hamulec silnikowy, wprowadzono jedynie hamulce bębnowe. Zawieszenie przednie oraz tylne jest w pełni mechaniczne i zawiera paraboliczne resory piórowe, amortyzatory teleskopowe i po stabilizatorze. Rama podwozia ma tradycyjny układ drabinowy z poprzeczkami i wzmocnionymi podłużnicami zrobionymi z wysoko wytrzymałej stali. Działanie zasadniczego systemu hamulcowego, z jedynie hamulcami bębnowymi, wspomaga lub zastępuje hamulec silnikowy. 24-voltową instalacje elektryczną zabezpieczono przed działaniem czynników atmosferycznych, rozdarciami, przetarciami i ogniem. Zawiera ona akumulatory 2x12V, 180 Ah i alternator 90 A oraz spełnia wymagania MIL STD 1275. Kabina jest krótka, dzienna, odchylana, integralnie opancerzona, zrobiona z pancernych blach i szkła, ale zapewniająca jedynie pierwsze stopnie dla ochrony balistycznej i przeciwminowej, zgodnie ze STANAG. Mimo tego jej kształty tylko w pewnym stopniu nawiązują do kształtów nieopancerzonych zamienników. Z przodu zastosowano dużych rozmiarów jednolity pancerny panel w kształcie odwróconego trapezu, składający się z czterech zasadniczych partii: po obu bokach wklęsłych wytłoczeń wzmacniających, z z górną i dolą krawędzią poziomymi, pionową krawędzią zewnętrzną i pochyloną krawędzią wewnętrzną, wskutek czego środkowy wlot powietrza ma kształt trapezu, dopełnionych przez górny pas przypominający wydłużony prostokąt, z centralnie umieszczonym napisem BMC. Pancerna szyba przednia jest jednolita, pochylona, w kształcie poziomego prostokąta. Stalowy zderzak przedni zawiera po bokach chronione siatką okrągłe reflektory, pośrodku zaczep holowniczy i – pomiędzy nimi – zaczepy do zblokowania auta. Od zderzaka w jego centralnej partii u dołu wychodzi pancerna płyta osłonowa, chroniąca chłodnicę i spód silnika. Z boków natomiast powierzchnie są już płaskie, ale boki przypominają kształtem mocno rozwarte ostrze. Do tego zaznaczona linia podziału pomiędzy częściami dolną i górną nie przebiega w poziomie, lecz lekko wznosi się, patrząc od przodu do tyłu, wskutek czego analogicznie lekko wznosi się dolna krawędź pancernej szyby. Pozostałe krawędzie tej szyby przebiegają następująco: górna poziomo, tylna pionowo, przednia u dołu pionowo, u góry zgodnie z kątem nachylenia tej partii przodu. Na użytkowym dachu w formie podestu roboczego znajduje się luk ewakuacyjny, a wsiadanie i wysiadanie zapewniają trzy stopnie, w tym dolny wahliwy. Wewnątrz zastosowano trzy miejsca: komfortowy fotel kierowcy z regulacją oraz dwa siedzenia pasażerskie. Kabina ma też układy dodatkowego ogrzewania i klimatyzacji.

REKLAMA
Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA