REKLAMA

Ciężarówki na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania)

Scania pokazała m.in. pierwszy zmilitaryzowany egzemplarz demonstracyjny ze specjalistycznej linii XT, oznaczony jako R500 B6x6HZ i należący do kategorii wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej i wysokiej ładowności.

Bartosz Wojtowski
Fot. Bartosz Wojtowski

Ze względu na wdrożoną przez koncern modułową filozofię budowy jego wyrobów należy go traktować jedynie – co do ostatecznej konfiguracji – jako jedne z wielu możliwych do przedstawienia wykonań docelowych. Egzemplarz ten dostał 13-litrowy, rzędowy silnik DC13 155 Euro 6, uzyskujący moc maksymalną 368 kW/500 KM przy 1900 obr/min i maksymalny moment obrotowy 2550 Nm w zakresie od 1000 do 1300 obr/min. W układzie przeniesienia napędu występują: skrzynia biegów Scania GRSO905R z systemem zmiany przełożeń Opticruise, skrzynia rozdzielcza GTD900, retarder – zwalniacz R4100 oraz wzmocnione mosty napędowe RBP835 o przełożeniu i=4,93, z blokadami mechanizmów różnicowych, do których dochodzą blokady międzymostowe. Oś przednia cechuje się nośnością 10000 kg – jest to więc oś wzmocniona, osie tylnego tandemu po 13000 kg każda, co sumarycznie daje 10000+2x13000 kg. W rezultacie technicznie dopuszczalna masa całkowita tego wariantu może dochodzić do 36000 kg, ale przy bliźniaczym ogumieniu z tyłu. Ponieważ jednak na wszystkich kołach – stalowych obręczach o rozmiarze 10.00V-20 - założono pojedyncze opony o rozmiarze 395/85R20, rzeczywista dopuszczalna masa całkowita dochodzi do 26000-28000 kg. Ponadto rozstaw osi równa się 4300 mm, a kabina jest długa, wysoka, z dachem o normalnej wysokości. Do jej wnętrza prowadzą trzy stopnie wejściowe, w tym najniższy – dolny wahliwy, a zaopatrzono ją m.in. w stalowy wzmocniony zderzak z ochronnymi siatkami reflektorów, zaczepy holownicze i do zblokowania w trakcie przerzutu innymi gałęziami transportu, przednią osłonę rurową z siatką pokrywającą całą powierzchnię wewnątrz tej osłony, solidną stalową dolną płytę zabezpieczającą spód silnika oraz dachowy luk ewakuacyjny. Do tego dach ma postać pokładu roboczego, z systemem ochronnych poręczy o wysokości kilkunastu centymetrów ze wszystkich czterech stron.

REKLAMA
Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 1 (Mercedes Arocs)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 2 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 3 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 4 (BMC)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 5 (Scania) - aktualnie czytasz

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 6 (Soframe)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 7 Essonne Sécurité (Rennes)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 8 (Achleitner)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 9 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 10 (Zetros)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 11 (Unimog)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 12 (MAN HX 10x10)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.1  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 13.2  (IVECO DV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.1  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.2  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.3  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 14.4  (IVECO MUV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.1 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.2 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.3 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 15.4 (IVECO DV Eurocargo)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.1 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.2 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 16.3 (IVECO DV Trakker 8x8)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.1 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.2 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 17.3 (IVECO DV - IVECO Astra SM)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.1 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.2 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 18.3 (Arquus)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.1 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.2 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.3 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz.19.4 (RMMV- MAN)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 20 (Mercedes LAPV)

Ciężarówki  na Eurosatory 2018 Cz. 21 (Soframe-Fassi-Mercedes)

Prezentowany egzemplarz wystąpił w roli klasycznego transportera wsparcia logistycznego. W formie zabudowy otrzymał bowiem tradycyjną skrzynię z wysokimi stalowymi burtami, z dwoma poziomymi liniami prostokątnych przetłoczeń wzmacniających i prostokątnymi poziomymi otworami zastępującymi klasyczną drabinkę, pomocnymi w trakcie wchodzenia i wychodzenia z pokładu ładunkowego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA