[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ciężki ciągnik siodłowo-balastowy IVECO Astra M1250.70T 8x8 WM Cz.2

W oficjalnych materiałach IVECO podaje, że tak skompletowany ciągnik, z nowym układem napędowym z 680-konnym silnikiem, 12-biegową skrzynią z oprogramowaniem do jazdy w terenie, opcjonalnym zwalniaczem ZF intarder oraz z ogumieniem z bieżnikiem terenowym, może być sklasyfikowany jako Ciągnik Wysokiej Mobilności – HMT – High Mobility Tractor. Ma być zdolny do operowania w najbardziej niekorzystnych warunkach, w tym w ciężkim terenie, wliczając nawierzchnie piaszczyste i błotniste.

Fot. Producent

Niemniej wysoka mobilność taktyczna – wysoka dzielność terenowa: po pierwsze możliwa jest do uzyskania przy jedynie pojedynczym ogumieniu, jak w ciągniku MAN HX81 8x8 HET, i po drugie na rzeczywistą zdolność poruszania się w terenie zestawu wpływa rodzaj podczepionej do ciągnika naczepy.

Poza tym rama podwozia ma tradycyjny układ drabinowy, ze wzmocnionymi podłużnicami i poprzeczkami. Kabina jest zaś typu militarnego. Wystawiany egzemplarz dostał standardową militarną kabinę Astry SM: długą, z płaskimi wszystkimi powierzchniami, ściętymi bocznymi, górnymi narożami, stalowym, mocno ściętym do tyłu zderzakiem wraz z dolną, spodnią, stalową osłoną silnika oraz przednią, odchylaną do góry, solidną, zawieszoną na dwóch zawiasach atrapą z sześcioma (ośmioma) pionowymi prostokątnymi wlotami powietrza. Do kabiny tej wchodzi się po trzech stopniach, w tym dolnym uchylnym, a mieści ona wewnątrz do 6 osób w układzie miejsc 1+1 z przodu i 4 na tylnej ławce (załoga przerzucanego wozu bojowego). Niemniej w opcji istnieje możliwość montażu wymiennej długiej pancernej kabiny kapsuły – w tym zakresie IVECO współpracuje z kilkoma podmiotami z Izraela i Niemiec. Istnieje także opcja, że zamawiający sam zaproponuje taką kabinę. Kilka lat temu Auto-Hit rozważał skonstruowanie u nas w kraju, przy pomocy izraelskiej firmy Plasan lub innego partnera, w tym rodzimego, wydłużonej kabiny załogowej, czterodrzwiowej, 6-osobowej. Miała być ona składana przez Auto-Hit w jego zakładzie w Makowie Mazowieckim. Niestety, również z powodów wykraczających poza łamy tego opracowania, ostatecznie projekt ten upadł.

REKLAMA

Niezależnie od jej rodzaju za kabiną znajduje się wiele wyposażenia i osprzętu. Są to m.in. wlot powietrza wraz z rozbudowanym systemem filtracji, zbiorniki instalacji hydraulicznej i pneumatycznej, liczne osłony, rura wydechowa, żurawik wraz z kołem zapasowym i dodatkowa, chroniona stalowymi prętowymi osłonami chłodnica wzmocnionego układu chłodzenia. Te dwie ostatnie pozycje zlokalizowano po prawej stronie. Nieco dalej za tą tzw. szafą zamocowano stalowy stelaż z osłonami dla systemu dwóch wciągarek Rotzler HZ200 o sile uciągu 250 kN każda. Oprócz tego na pokładzie ładunkowym zainstalowano podesty i na wysokości pierwszej z osi tylnego tandemu specjalne, 3,5-calowe sprzęgło wahliwe. Natomiast zbiornik paliwa umieszczono po prawej stronie, między osiami drugą i trzecią.

Ciężki ciągnik siodłowo-balastowy IVECO Astra M1250.70T 8x8 WM ma masę własną, z opancerzoną kabiną, 11250 kg (?), rozstaw osi 1955+3645+1450 mm, szerokość 2500 mm, wysokość – do najwyższego punktu szafy za kabiną – 3160 mm oraz prześwit 308 mm. Może tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej rzędu 125000 kg, co oznacza możliwość zabierania ładunków o masie 70000 kg nawet w warunkach terenowych, oraz pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 1200 mm. Lista dostępnego wyposażenia opcyjnego bazowo obejmuje: wspomnianą integralnie opancerzoną kabinę-kapsułę, moduły zewnętrznego pancerza do standardowej kabiny, półautomatyczny system pompowania kół (STIS – semi-automatic Tyre Inflation System), specjalne wkładki przestrzelinowe w oponach, zestaw do transportu powietrznego oraz EMC (poziom MIL – militarny).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij