Ciężki ciągnik siodłowo-balastowy Mercedes-Benz Actros SLT przekazany firmie TSB Transport-Service Beitinger

Pięćsetny ciężki ciągnik siodłowo-balastowy Mercedes-Benz Actros SLT przekazany firmie TSB Transport-Service Beitinger. Tym jubileuszowym egzemplarzem jest Actros 4163 LS SLT, który służy do transportu ponadgabarytowych maszyn specjalnego przeznaczenia oraz ciężkich części do elektrowni wodnych.

Mercedes-Benz Actros SLT to wyjątkowo wytrzymały, ciężki ciągnik siodłowy, mogący tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej do 250 ton. Dlatego ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe, takie właśnie jak Actros SLT, są często używane podczas transportu ponadgabarytowych, ciężkich elementów lub maszyn.

REKLAMA

Actros SLT świętuje teraz jubileusz

500. pojazd ciągnący Mercedes-Benz SLT oparty na aktualnym Actrosie został przekazany firmie TSB Transport-Service Beitinger w Gundelfingen w Szwabii. Podczas uroczystości przekazania dyrektor zarządzający TSB – Edwin Beitinger – powiedział „Działamy w segmencie transportu ciężkiego od ponad 30 lat, a absolutna elastyczność zawsze była priorytetem numer jeden w odniesieniu do naszych własnych standardów jakości. W przypadku czteroosiowych pojazdów ciągnących stawiamy na Actrosa do 250 ton, który spełnia wszystkie wymagania stawiane pojazdowi ciągnącemu”. Szef Działu Sprzedaży Mercedes-Benz Trucks South, Andreas Schmid, wyjaśnił zaś „Osoby pracujące w transporcie ciężkim wymagają zaawansowanego technologicznie wyposażenia i niezawodności bez kompromisów, co jest dokładnie tym, co zapewnia czołowy pojazd z serii Actros. Pięćsetny SLT ugruntowuje długotrwałe relacje między naszym partnerem Beitinger i dealerem Mercedes-Benz Neu-Ulm”.

Pięćsetny ciągnik siodłowy o dużej ładowności: Mercedes-Benz Actros 4163 LS SLT

Ten ciężki ciągnik siodłowy to Actros 4163 LS SLT. Napędza go najmocniejszy silnik Mercedes-Benz Truck: sześciocylindrowy, rzędowy typ OM 473 o pojemności skokowej 15,6 l. Cechuje się on maksymalnymi: mocą 625 KM/460 kW i momentem obrotowym 3000 Nm. Aby móc poruszać się po drogach zestawem transportowym o masie do 250 ton, przekładnię G 280 zaopatrzono w turbosprzęgło z retarderem. Przy czym w pierwszej kolejności Actros SLT korzysta z imponującej mocy hamulca silnikowego – wydajnej funkcji hamowania - sam wzmocniony dekompresyjny hamulec hamulec osiąga moc do 646 KM (475 kW) i do 3000 Nm. Niezużywający się turboretarder w funkcji głównego retardera zapewnia dodatkowe 350 kW/476 KM. Niemniej, aby zmniejszyć obciążenie przekładni, łączną moc dwóch wysokowydajnych hamulców ograniczono do 720 kW/979 KM. Nie jest ona jednak dostępna wyłącznie przy znamionowej prędkości obrotowej silnika, ale w szerokim zakresie obrotów. Tym samym odgrywa wyjątkowe znaczenie w sektorze transportu ciężkiego, gdyż gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo oraz maksymalną ochronę hamulców roboczych, nawet na zjazdach pokonywanych z dużym obciążeniem.

Poza tym transport ciężki zwykle obejmuje jazdę w nocy z przerwą w ciągu dnia. Dlatego 500. SLT został optymalnie wyposażony w kabinę typu L GigaSpace z płaską podłogą. Ma ona instalację fotowoltaiczną na dachu. Kiedy pojazd stoi powyższe równoważy bieżący pobór mocy odbiorników elektrycznych, takich jak system klimatyzacji, bez konieczności włączania silnika. To oszczędza paliwo, powodując mniejsze zanieczyszczenie dzięki zredukowanej emisji CO2.

Ciężarówka Mercedes-Benz do transportu ciężkiego to wyjątkowo wytrzymały, zaawansowany technicznie wariant do dużych obciążeń. Wersje czteroosiowe, takie jak ten konkretny egzemplarz klienta, stanowią trzon oferty SLT. W tej konfiguracji technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi prawie 44 tony. Dopuszczalna masa całkowita zespołu równa się 250 ton. 4-osiowy SLT otrzymuje pakiet trzech osi tylnych, obejmujący kierowaną oś pchaną i dwie osie napędowe tandemu. Oś przednia z zawieszeniem mechanicznym przy pomocy resorów piórowych występuje z nośnością 8 lub 9 ton. Oś pchana z zawieszeniem pneumatycznym ma nośność do 8 ton i jest sterowana elektrohydraulicznie. Dwie tylne osie w Actrosie SLT wyróżniają nośność po 13,4 tony i standardowo znane z Actrosa 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne. Tylna tzw. wieża chłodnicza dostaje solidną, specjalną, wytrzymałą technologię: w jednym obiegu wodnym system łączy chłodzenie silnika i turbosprzęgło z retarderem. Układ chłodzenia silnika w SLT uzupełniają dodatkowa chłodnica płynu chłodzącego oraz hydraulicznie napędzany wentylator. Zwiększa to wydajność chłodzenia, a tym samym wydajność SLT. Dzięki zaś wspólnemu obwodowi chłodnica pracuje w trybie hamowania. Ponadto zasadnicze komponenty Actrosa SLT pochodzą z jednego źródła, wskutek czego są do siebie idealnie dopasowane: silnik, skrzynia biegów i osie mają rodowód Mercedesa. Stanowiący bazę SLT podstawowy pojazd jest z kolei produkowany w fabryce ciężarówek w Wörth jako trzyosiowy ciągnik siodłowy. W CTT (Custom Tailored Trucks), czyli w zakładzie w Molsheim we Francji, są konstruowane elementy specyficzne dla SLT, takie jak oś przednia, tylna wieża chłodnicza czy wzmocnienia podwozia. Co więcej, każdy SLT bywa konfigurowany dokładnie do zadań transportowych przez klienta, sprzedawcę i konsultantów technicznych w fabryce Wörth.

Transport-Service Beitinger

Podstawowe kompetencje firmy Transport-Service Beitinger to transport ładunków ponadgabarytowych i ciężkich oraz pełnych elewacji i innych ładunków wrażliwych, wymagających prawidłowej i ostrożnej obsługi. Dzięki zróżnicowanemu portfolio pojazdów w swojej flocie, obejmującym auta ciągnące i specjalistyczne naczepy, TSB Transport-Service Beitinger jest w stanie przewozić ładunki w szerokim zakresie mas i rozmiarów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA