[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ciężki ciągnik siodłowo-balastowy RMMV MAN TGS 40.540 6x6 Cz.4

Niemiecki koncern MAN ciężkie wojskowe ciągniki balastowe i siodłowo-balastowe oferuje od wielu lat. Od niespełna czterech dekad jego oferta w tej sferze obejmuje dwie zasadnicze grupy produktów.

Kolejny kluczowy wyznacznik TGS 40.540 6x6 – RMMV/MAN TGS 40.540 6x6 BBS-MIL stanowi tradycyjna rama podwozia typu drabinowego, tworzona przez wzmocnione podłużnice i poprzeczki. Oprócz tego pojazd otrzymał kabinę typu L, długą – o długości zewnętrznej 2280 mm, ale węższą – o szerokości zewnętrznej 2240 mm – i z dachem o normalnej wysokości. Z tyłu zaopatruje się ją w dwie leżanki lub jedną dolną leżanką, które/którą da się przekształcić w ławkę dla załogi zabieranego na naczepie wozu bojowego czy innego sprzętu. Zamiast jednolitej ławki można zamówić cztery indywidualne siedzenia z zagłówkami i pasami bezpieczeństwa. Do kabiny tej, ze względu na jej wysokie umieszczenie wynikające z dużej wysokości ramy podwozia nad poziomem gruntu, dla uzyskania jak największego prześwitu, wchodzi się po trzech stopniach, w tym dolnym wahliwym, uchylającym się w momencie kontaktu z przeszkodą. Wyposażenie zewnętrzne i wewnętrzne tej kabiny obejmuje m.in. wydajną klimatyzację, uchwyty na broń i inne wyposażenie wojskowe, przedni prętowy nośnik pod reflektory z dwoma reflektorami dalekonośnymi, okrągły dachowy luk ewakuacyjny, wzmocnioną strukturę stalową dachu, pozwalająca na stanie czy chodzenie po nim przez dwie osoby (opcja walk-on metal roof), światła ostrzegawcze koloru żółtego, narożne barierki dachowe tworzące kwadrat, gdyż rozlokowane z obu boków oraz z przodu i z tyłu, i boczną drabinkę, zamontowaną po lewej stronie i prowadzącą na dach. Do tego zderzak przedni jest stalowy, trzyczęściowy – z modułem środkowym i modułami zewnętrznymi, podwyższony, wzmocniony, typu budowlanego, z odbojami i okrągłymi reflektorami i kierunkowskazami chronionymi stalową kratą i ustawionymi w poziome dwa rzędy, z rzędem górnym z reflektorami głównymi. Za kabiną rozlokowano zaś tzw. szafę – przestrzenny stalowy stelaż pełniący rolę nośnika dla wielu elementów. Ta tzw. szafa zawiera m.in. po lewej stronie wzmocnioną dodatkową chłodnicę wprowadzoną dla wystarczającego chłodzenia silnika w sytuacji realizacji stałych operacji w trudnych warunkach i przy maksymalnej masie całkowitej zestawu, oraz wentylator pomocniczy z wymiennikiem ciepła dla chłodziw, jednostkę konwerter-sprzęgło, zamykane skrzynie do przechowywania różnorakich przedmiotów i zbiorniki wzmocnionych m.in. instalacji hydraulicznej i pneumatycznej, w tym zbiornik płynu hydraulicznego, zbiornik powietrza i zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Za tymi pozycjami na podeście zainstalowano: chroniony stalowym szkieletem zespół dwóch wciągarek Sepdurance H200 – każda o sile uciągu 135/200 kN, z liną o długości 60 m i średnicy 24 mm – do ewakuacji sprzętu, w tym wciągania go na naczepę, oraz żurawik po lewej stronie i – na wysokości tylnego tandemu, a dokładnie z tyłu przedniej z osi tego tandemu – specjalne, 3,5-calowe, trójwahliwe siodło Jost JSK 38C-1 3,5”, z indywidualną ramą montażową i o wysokości projektowej 290 mm. Równocześnie zbiorniki paliwa zamocowano po prawej stronie, między osiami pierwszą i drugą, wykorzystując zwiększony rozstaw tych osi. Występuje tu tzw. kombinowany zbiornik aluminiowy 560+100 l, uzupełniony przez zbiornik AdBlue. Po swojej zewnętrznej stronie zbiornik ten ma pionowe dość głębokie zagłębienie z dwoma relatywnie długimi stopniami wejściowymi, a u góry podest. Utworzone w ten sposób wejście prowadzi na zasadniczy podest obsługowo-inspekcyjny za szafą i przed stelażem z wciągarkami, oraz drugi analogiczny podest, zamocowany za zespołem wciągarek. Przy czym po lewej stronie istnieje możliwość montażu dodatkowego zbiornika 250-litrowego, w zależności od liczby, układu i wielkości skrzynek na różne przedmioty. Ponadto wydech został poprowadzony pionowo, tuż za kabiną, po prawej stronie, natomiast w sytuacji pracy po zmierzchu lub w innych warunkach słabej widzialności zespół tylnego wyposażenia i urządzeń oświetlają reflektory boczne, zamocowane obrotowo na ramionach w celu optymalnego doboru kierunku słupa światła do konkretnych potrzeb sytuacyjnych. Kompletacja zawiera jeszcze szekle do zblokowania auta podczas przerzutu go na platformach, wagonach kolejowych bądź w ładowniach samolotów albo statków.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij