[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ciężki ciągnik siodłowo-balastowy Volat MZKT-750440-010-01 dla BELARUSNEFT Cz.3

W dniu 19 marca 2020 roku nowy ciężki ciągnik siodłowo-balastowy MZKT-750440-010-01 został dostarczony dla Belarusneft. Rozważana jest też perspektywa utrzymania tych relacji i na tej podstawie dostawy kilku kolejnych pojazdów tego typu.

Poza tym ramę podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym tworzą wzmocnione podłużnice i poprzeczki. Poprzeczki przednia i tylna są zaopatrzone we wzmocnione zaczepy. Zbiornik paliwa o pojemności 500 litrów zamontowano nie za kabiną, lecz między osiami drugą i trzecią, po lewej stronie. 3,5-calowe, specjalne siodło jest wahliwe, o trzech stopniach swobody, przymocowane do ramy pośredniej tuż przed pierwszą z osi tylnego tandemu. W dwuobwodowym, pneumatycznym systemie hamulcowym, z układem ABS, występują jedynie hamulce bębnowe. Działanie zasadniczego układu hamulcowego wspomagają lub zastępują wydajny hamulec silnikowy i hydrodynamiczny zwalniacz. Za kabiną nie ma typowej wieży. Zlokalizowano tam m.in. wybrane zbiorniki instalacji pneumatycznej, pionowo poprowadzoną rurę wydechową i po prawej stronie żurawik z dziewiątym kołem – zapasowym. Wszystkie błotniki są stalowe, a ich górne krawędzie płaskie i na tej samej wysokości, co górna krawędź osłony między osiami drugą i trzecią. W efekcie górne płaskie powierzchnie błotników i górna krawędź osłony międzyosiowej znajdują się na jednym poziomie.

REKLAMA

Lista dostępnego wyposażenia opcyjnego zawiera wiele pozycji, w tym m.in.: cieczowy układ ogrzewania silnika, ogrzewany filtr paliwa, ogrzewany wlew paliwa, ogrzewanie akumulatorów, osuszacz w układzie hamulcowym z ogrzewaniem, niezależne ogrzewanie kabiny, dodatkową izolację cieplną kabiny, układ klimatyzacji, osłony przednich reflektorów, elektryczny układ sterowania oknami, światła sygnalizacyjne koloru pomarańczowego, ABS Wabco, lusterka sterowane elektrycznie, automatyczną klimatyzację, tempomat, ogrzewane siedzenia i zdalnie sterowane zamki drzwi. Taki dobór pozycji ewidentnie wskazuje, że samochód będzie przede wszystkim dedykowany dla odbiorców działających w bardzo surowych warunkach klimatycznych, przy dużych mrozach i ostrej zimie. Niemniej, z drugiej strony, znając dobre kontakty MZKT-Volata w krajach arabskich, nie można wykluczyć skompletowania wydania dopasowanego do eksploatacji w warunkach pustynnych, przy bardzo wysokich temperaturach i wysokim zapyleniu powietrza. Takie ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe MZKT-Volat od lat dostarcza nabywcom arabskim.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA