[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ciężki ciągnik siodłowo-balastowy Volat MZKT-750440-010-01 dla BELARUSNEFT Cz.4

W dniu 19 marca 2020 roku nowy ciężki ciągnik siodłowo-balastowy MZKT-750440-010-01 został dostarczony dla Belarusneft. Rozważana jest też perspektywa utrzymania tych relacji i na tej podstawie dostawy kilku kolejnych pojazdów tego typu.

Volata MZKT-750440-010-01 wyróżniają: prędkość maksymalna 90 km/h, średnica zawracania 12,5 m, zdolność pokonywania wzniesień 30%, tzw. drogowe wymiary – zwis przedni 1650 mm, rozstaw osi 2000+3060+1500 mm, długość całkowita 9220 mm, szerokość 2550 mm i maksymalnie 3650 mm, wysokość maksymalnie 3560 mm – oraz kąt natarcia 27º, kąt zejścia 34º, masa własna 16600 kg i dopuszczalna masa całkowita 43750 kg, przy naciskach na osie: przód – 8750+9000 kg, tył 2x13000 kg. Ponieważ przygotowano go do tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej 90000 kg, uwzględniając jeszcze masę własną naczepy na poziomie około 15000 kg, maksymalna ładowność zestawu równa się około 60000 kg.

Z całą pewnością MZKT-750440-010 stanowi niezwykle ciekawą propozycję w niszowym segmencie ciężkich terenowych ciągników siodłowo-balastowych, w pierwszym rzędzie adresowaną do klientów w Rosji i na Białorusi oraz – przy zmianie kompletacji z arktycznej na pustynną – na Półwyspie Arabskim. Przemawiać za nim mają głównie:

REKLAMA
  • dopracowana konstrukcja podwozia;
  • relatywna prostota w budowie – ograniczone zelektronizowanie;
  • przystosowanie do wykorzystania w najtrudniejszych warunkach klimatycznych i terenowych;
  • zastosowanie sprawdzonego i jednocześnie niezbyt wysilonego silnika, o relatywnie średnich maksymalnych mocy i momencie obrotowym jak na tę kategorię środka transportu;
  • montaż wielu sprawdzonych innych i łatwo dostępnych kluczowych komponentów, takich jak kabina czy skrzynia biegów;
  • wysoka efektywność eksploatacyjna;
  • wskaźnik koszt/efekt na wysokim poziomie.

Ciągnik ten stanowi zatem konkurencyjną propozycję dla tych odbiorców, którzy chcą raczej prostych i sprawdzonych rozwiązań za rozsądną cenę. Sam Volat uważa go za swój najnowocześniejszy i najbardziej konkurencyjny wyrób tego rodzaju przeznaczony na rynek cywilny.

Testy drogowe MZKT-750440-010 zaczęły się w marcu 2016 roku, z kolei kilka miesięcy później – w okresie wakacyjnym – przeszedł on serię prób w Centrum Technicznym Volat. Zwieńczeniem tego procesu było przyznanie mu specjalnego certyfikatu TVTA Unii Celnej – Euroazjatyckiej Unii Celnej, zaświadczającego, iż może on poruszać się po drogach publicznych bez specjalnych zezwoleń.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA