Ciężkie przemysłowe ratowniczo-gaśnicze Volvo FMX dla Samsunga w Korei

Globalna grupa technologiczna Samsung od lat pozostaje klientem Rosenbauera. W swojej siedzibie w Suwon „Samsung Digital City”, na południe od Seulu (Korea Południowa), gdzie znajduje się innowacyjne centrum Grupy, jest używany ciężki przemysłowy samochód ratowniczo-gaśniczy Volvo FMX – Rosenbauer CBS (TLF 9000/600/400 CAFS) z wyjątkowymi systemami przeciwpożarowym. Towarzyszy mu bardzo dobrze wyposażony typ AT (TLF 3000/400/200 CAFS).

Volvo FMX Producent

Klient był już gościem w Leonding podczas odbiorów technicznych w/w pojazdów, gdzie pokazano mu rozwiązania HRET do przemysłowego gaszenia pożarów. Znając lokalne warunki w zakładach badawczych i produkcyjnych Samsunga, zespół sprzedaży Rosenbauera wraz z odbiorcą opracowali więc koncepcję pojazdu z HRET, która została dostosowana do potrzeb użytkownika. Oprócz głównego zadania, jakim było wdrożenie punktu rzutu wody (RM65C) na wysokości 20 m (HRET 66 ft) o dużym zasięgu rzutu, częścią rozważań koncepcyjnych było również przetransportowanie jak największego zapasu wody ( 11500 l) do prowadzenia przez pojazd pierwszego ataku. Potężna pompa normalnego ciśnienia N65 o wydajności 6500 l/min, precyzyjnie dopasowana do wydajności wieży (RM65C), oraz zdalnie sterowane zderzakowe działko wodno-pianowe RM15C o wydajności 1500 l/min dopełniają koncepcję sprzętu przeciwpożarowego. Dozowanie piany zostało celowo pominięte, ponieważ dozowanie piany bywa zawsze zabezpieczane na pokładzie auta podczas jego ciągłej pracy w trakcie prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczej.

REKLAMA

Samsung wybrał 4-osiowe podwozie Volvo ze względu na dobrą lokalną obsługę. Dlatego zdecydowano się na FMX 540 / 8×4 w wersji z osiami tylnymi w układzie tridem, zawierającym napędowy tandem oraz kierowaną przeciwbieżnie tylną oś, aby zachować zwrotność nawet w czasami wąskich alejkach zakładów przemysłowych. Poza tym pojazd ten wyróżniają: krótka, dzienna, 2-osobowa kabina z miejscami w układzie 1+1, silnik D13 C540 Euro 5 SCR o mocy maksymalnej 397 kW/540 KM oraz zautomatyzowana, 12-biegowa skrzynia przekładniowa AT2612F I-Shift. Kolejnym ważnym kryterium decyzyjnym była wysokość pojazdu i wąska szerokość podnośnika, gdyż klient musi mieć możliwość bezproblemowego przejazdu pod niezliczonymi istniejącymi mostami rurowymi oraz pracy w ciasnych miejscach. Tym samym udało się połączyć relatywnie wysokie zdolności bojowe z rozsądnymi wymiarami, co okazało się być głównymi kryteriami wyboru przez nabywcę.

Oprócz atrakcyjnego designu koncepcję samochodu uzupełniają duże boczne schowki na wyposażenie, zapewniające wystarczająco dużo miejsca na wyposażenie techniczne.

Ten pojazd zbudowano przy użyciu projektu CBS (Customized Body System). W październiku 2020 roku została zaprezentowana następczyni serii MT (Modular Technology), dzięki modułowemu montażowi różnych komponentów pozwalająca na zindywidualizowane rozwiązania zarówno dla zastosowań przemysłowych, jak i komunalnych.

Pożarnicze przemysłowe Volvo FMX dla koreańskiej fabryki Samsunga cechują: wymiary 11000x2550x3650 mm oraz dopuszczalna masa całkowita 41000 kg.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA