REKLAMA

Coop wprowadza do eksploatacji w Danii elektryczną akumulatorową ciężarówkę Scania

Największa duńska firma handlowa Coop wprowadzi do eksploatacji w obsługiwanych przez siebie miastach elektryczną akumulatorową ciężarówkę Scania. Powyższe stanowi najnowszy przykład wspólnego rozwoju zrównoważonych rozwiązań transportowych Scanii z postępowymi klientami.

Producent

Wskutek wdrożenia pojazdów klasy tonażowej ciężkiej, działających na odnawialnych biopaliwach i hybrydowych układach elektrycznych, Dania stała się jednym z bardziej postępowych krajów w zakresie zrównoważonego transportu. Teraz wkraczają także w pełni elektryczne auta akumulatorowe. Ciężarówka Scania o szacowanym zasięgu do 140 km ma wejść do operacji realizowanych przez Coop w pierwszym kwartale 2021 roku. Co więcej, jej zasięg da się zwiększyć w następstwie opcji szybkiego ładowania, na przykład podczas załadunku lub rozładunku dostaw.
Nicolaj Boysen, dyrektor logistyki w Coop Danmark, mówi „Zielona transformacja w sektorze transportu przebiega zbyt wolno. Dlatego zdecydowaliśmy się objąć inicjatywę, aby pobudzić rozwój i pokazać, że jest to wykonalne”.
Funkcjonujący praktycznie bez emisji hałasu oraz bezemisyjny w sferze wydzielania substancji szkodliwych w pełni elektryczny wariant akumulatorowy staje się idealną propozycją dla dystrybucji miejskiej. Warunkiem wstępnym dla operacji bezemisyjnej „od pola do koła” jest jednak pozyskiwanie energii elektrycznej z niekopalnej bazy surowcowej, szeroko dostępnej w Danii.
Anton Freiesleben, dyrektor ds. sprzedaży w Scania Danii, ocenia „Scania nadal inwestuje i opracowuje zelektryfikowane rozwiązania, a my zaczynamy osiągać punkt zwrotny, w którym zelektryfikowane rozwiązania dla ciężkiego transportu komercyjnego są dla naszych klientów solidną, samodzielną inwestycją. Cele Coop dotyczące zrównoważonego rozwoju pozostają zgodne z naszymi celami i oczekujemy bliskiej współpracy, gdy wspólnie podejmiemy te kroki
w obszarze elektryfikacji”.
Oficjalna premiera elektrycznych samochodów ciężarowych Scania odbędzie się w 2020 roku. Firma produkuje już autobusy elektryczne, hybrydowe elektryczne samochody ciężarowe i autobusy oraz szeroką gamę pojazdów zasilanych odnawialnymi biopaliwami.
FAKTY DOTYCZĄCE CIĘŻARÓWKI:

REKLAMA
  • Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 20000 kg – dodatkowa masa podwozia jest kompensowana przez Rozporządzenie rządu duńskiego w przypadku BEV zezwalające na do 2 ton wyższej masy całkowitej;
  • Konfiguracja: układu napędowego 4x2;
  •  Układ napędowy: silnik elektryczny o mocy ciągłej 230 kW i mocy szczytowej 290 kW, przekładnia dwubiegowa, maksymalny moment obrotowy 2150 Nm;
  • Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe, energia użytkowa 135 kWh;
  • Ładowanie: maksymalna moc 130 kW DC (CCS);
  • Zasięg: do 140 km (w zależności od przeznaczenia/operacji);
  • WOM elektryczny: 50 kW;
  • Kabina typu L – miejska, wysunięta do przodu i niżej zamocowana, funkcja przyklęku oraz tzw. szyba miejska – dodatkowe okno po stronie pasażera ułatwiające obserwację prawej strony drogi.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA