[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz.1

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych organów ścigania na rzecz innego producenta. W 2016 roku w porównaniu z latami 2014-2015 zamówienia państwowe zmniejszyły się trzykrotnie. W 2019 roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu, chociaż zapotrzebowanie na tę technologię utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

W ramach państwowego zamówienia obronnego PJSC „AvtoKrAZ” wyprodukował i przekazał rodzimemu ministerstwu obrony różne modele samochodów KrAZ w specjalnych wydaniach z napędem na wszystkie koła – 4x4, 6x6, oraz przygotował premierową obiecującą linię pojazdów opancerzonych. Oprócz pojazdów silnikowych specjaliści z firmy opracowali i wdrożyli technologię budowy przyczep i naczep.

Od 2014 roku Siły Zbrojne Ukrainy, jednostki Gwardii Narodowej i Straż Graniczna otrzymały kilkaset pojazdów terenowych KrAZ-5233 (4x4) i KrAZ-6322 (6x6), uznawanych przez armie na całym świecie za nadające się do wykonywania najtrudniejszych zadań. Te uniwersalne wersje terenowe są przeznaczone do dostarczania personelu jednostek wojskowych, holowania systemów artyleryjskich o kalibrze do 152 mm oraz holowania specjalnych przyczep w dowolnych warunkach terenowych i pogodowych.

REKLAMA

Niemniej oprócz dobrze znanych modeli produkowanych przez zakłady w Kremenchug, w tym czasie w ścisłej współpracy z ukraińskimi przedsiębiorstwami Aerotechnique, Iskra, Progress i innymi, AvtoKrAZ opracował i wyprodukował szereg najnowocześniejszych odmian wojskowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij