REKLAMA

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz.1

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych organów ścigania na rzecz innego producenta. W 2016 roku w porównaniu z latami 2014-2015 zamówienia państwowe zmniejszyły się trzykrotnie. W 2019 roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu, chociaż zapotrzebowanie na tę technologię utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

W ramach państwowego zamówienia obronnego PJSC „AvtoKrAZ” wyprodukował i przekazał rodzimemu ministerstwu obrony różne modele samochodów KrAZ w specjalnych wydaniach z napędem na wszystkie koła – 4x4, 6x6, oraz przygotował premierową obiecującą linię pojazdów opancerzonych. Oprócz pojazdów silnikowych specjaliści z firmy opracowali i wdrożyli technologię budowy przyczep i naczep.

Od 2014 roku Siły Zbrojne Ukrainy, jednostki Gwardii Narodowej i Straż Graniczna otrzymały kilkaset pojazdów terenowych KrAZ-5233 (4x4) i KrAZ-6322 (6x6), uznawanych przez armie na całym świecie za nadające się do wykonywania najtrudniejszych zadań. Te uniwersalne wersje terenowe są przeznaczone do dostarczania personelu jednostek wojskowych, holowania systemów artyleryjskich o kalibrze do 152 mm oraz holowania specjalnych przyczep w dowolnych warunkach terenowych i pogodowych.

REKLAMA

Niemniej oprócz dobrze znanych modeli produkowanych przez zakłady w Kremenchug, w tym czasie w ścisłej współpracy z ukraińskimi przedsiębiorstwami Aerotechnique, Iskra, Progress i innymi, AvtoKrAZ opracował i wyprodukował szereg najnowocześniejszych odmian wojskowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA