[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz.3

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych organów ścigania na rzecz innego producenta. W 2016 roku w porównaniu z latami 2014-2015 zamówienia państwowe zmniejszyły się trzykrotnie. W 2019 roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu, chociaż zapotrzebowanie na tę technologię utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

W lutym w Abu Dhabi (OAU) na Międzynarodowej Wystawie IDEX-2015 odbył się debiut dwóch nowych ukraińskich pojazdów opancerzonych, przygotowanych przez KrAZ we współpracy z kanadyjską firmą „Streit Group”. Mowa tu o trzyosiowym samochodzie pancernym KrAZ-Fiona opartym na podwoziu ATV KrAZ-6322 (6x6), oraz czteroosiowym KrAZ-Uragan, przygotowanym na nowym kołowym podwoziu KrAZ-7634NE (8x8) z układem klasycznym „kabiny przed silnikiem”.
Poza tym tuż przed początkiem 2015 roku na terenie własnego poligonu demonstracyjnego i testowego firma przekazała opancerzony pojazd KrAZ-Spartan państwowemu centrum badań kryminalistycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Ukrainy. Był to pierwszy samochód pancerny KrAZ-Spartan wykonany przez zakład, który uroczyście dyrektor generalny PrK „AvtoKrAZ” - R. E. Chernyak przekazał Konstantinowi Dubosie – zastępcy szefa państwowego eksperymentalnego centrum badań kryminalistycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

Na bazie modelu opancerzonego KrAZ-Spartan powstał pierwszy „inteligentny” krajowy pojazd specjalny. Ten innowacyjny projekt został zrealizowany dzięki ścisłej współpracy PJSC „AvtoKrAZ” i Zaporizhzhya Engineering Company „Infocom Ltd”. Bezzałogowy KrAZ-Spartan sterowany pilotem był w stanie zaspokoić znaczne potrzeby w sferze ukraińskiego sprzętu wojskowego. Tym bardziej, że w 2016 roku zakończono wszystkie prace regulacyjne i testowe nad projektem „Bezzałogowy pojazd KrAZ”. Główny cel tego auta polega na pomocy wojsku w strefie walki, aby zminimalizować ryzyko i uratować życie personelu podczas wykonywania różnych zadań taktycznych. Takie bezzałogowe środki transportu mogą bowiem służyć do przewozu amunicji, żywności, paliwa czy leków na teren walk i zabierania z tej strefy rannych. Niestety, Ministerstwo Obrony nie było zainteresowane tym projektem.

REKLAMA

Nowoczesne „autopiloty” na bazie terenowego podwozia KrAZ-63221 na potrzeby wojska w lutym 2016 roku zostały wyprodukowane przez specjalistów z państwowego przedsiębiorstwa „45 Eksperymentalny Zakład Mechaniczny” (Winnica). Odpowiednie zadanie taktyczne opracował Centralny Dział PMM. Projektanci oraz producenci specjalistycznych wyrobów zauważyli, że wybór jako bazy potężnego podwozia KrAZ-63221 do instalacji zbiorników o pojemności 12 metrów sześciennych nie był przypadkowy. Niezwykle trwała tradycyjna rama podwozia w połączeniu z pojedynczymi, balonowymi oponami zapewniają mianowicie doskonałą dzielność terenową tego wykonania w trudnych warunkach drogowych, co w tym przypadku pełni decydujące znaczenie. Następnym argumentem przemawiającym za tym wojskowym podwoziem KrAZa był tradycyjny układ kabiny. Należy zauważyć, że podwozie KrAZ-63221 jest jednym z najbardziej popularnych w przedsiębiorstwach produkujących zabudowy na Ukrainie. Specjalny sprzęt, zainstalowany na jego podstawie, jest powszechnie stosowany nie tylko przez wojsko, ale i przez firmy gazowe oraz naftowe.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij