[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz. 4

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych organów ścigania na rzecz innego producenta. W 2016 roku w porównaniu z latami 2014-2015 zamówienia państwowe zmniejszyły się trzykrotnie. W 2019 roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu, chociaż zapotrzebowanie na tę technologię utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

Nową cysternę na podwoziu KrAZ-5233VE ujawniono w 2016 roku. W zakresie specjalnego wyposażenia ta specjalna maszyna otrzymała zbiornik o pojemności 5 metrów sześciennych, w warunkach polowych przeznaczony do transportu i krótkotrwałego przechowywania wody pitnej.

W sierpniu 2016 roku AvtoKrAZ PJSC, w ścisłej współpracy z Zakładem Budowy Kryukiv (Kremenczuk), wyprodukował kolejny specjalny pojazd wojskowy - maszynę do wykopów PZM-3 na podwoziu KrAZ-5233NE. Technika ta jest przeznaczona do oczyszczania terenu, kopania rowów i dołów w różnych kategoriach gleb oraz do przegrzebywania i zakopywania wykopów. Podstawę samochodową stanowi tu 2-osiowe podwozie z napędem na wszystkie koła – KrAZ-5233Ne ATV 4x4, cechujące się oryginalnym wzornictwem. Specjalne podwozie, w zależności od przewidywanego zakresu zadań do wykonania, ma opancerzone kabinę, komorę silnika i zbiornik paliwa.

REKLAMA

W październiku 2016 roku rodzina ciężkich pojazdów pancernych KrAZ została uzupełniona o nowy, nietypowy model 2-osiowy w formule układu napędowego 4x4. W ten sposób KrAZ-Halk, różniący się od przedstawicieli tej linii, dołączył do Uragana, Shreka i Fiony. Ten nowy pojazd opancerzony powstał na podstawie typu ATV KrAZ-5233. Jego konstrukcyjna odmienność od analogicznej wersji 4x4 - KrAZ-Shrek – dotyczy braku ramy. Wszystkie podwozia samochodowe są zamocowane bezpośrednio do karoserii. Powyższe do 16000 kg (od 18000 kg w Shrek) zmniejszyło masę całkowitą oraz wyraźnie zredukowało wysokość całkowitą i wysokość przy lądowaniu. To znacznie poprawiło ergonomię i wydajność pracy. Zarazem spód cechuje struktura przypominająca literę V, co w razie wybuchu rozprasza energię uderzenia powstałą w wyniku eksplozji skierowanej na pasażerów. Ochrona balistyczna tego modelu odpowiada poziomowi 2 według STANAG 4569. I ponownie niestety – do dzisiaj żaden KrAZ-Khalk nie trafił do Sił Zbrojnych Ukrainy.

Zgodnie z planem badawczym na 2016 roku AvtoKrAZ wraz ze swoimi partnerami opracował też samochód dowodzenia i sztabowy (KSHM) dla formacji lądowych ukraińskiej armii. Wersję tę przeznaczono do instalacji wyposażenia biurowego i utrzymania personelu dowódczo-kontrolnego. Specyfikę wyposażenia zasadniczo określa miejsce pracy dla personelu, w którym (i w KUNG oraz w kokpicie) znajduje się specjalne wyposażenie funkcjonalne.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij