[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz.5

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych organów ścigania na rzecz innego producenta. W 2016 roku w porównaniu z latami 2014-2015 zamówienia państwowe zmniejszyły się trzykrotnie. W 2019 roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu, chociaż zapotrzebowanie na tę technologię utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

Kolejna nowość PJSC „AvtoKrAZ” uzupełniła linię pojazdów opancerzonych w 2017 roku. Na zamówienie DSNS opracowano wtedy specjalny typ KrAZ-6322 PM-B, czyli ciężki samochód pirotechniczny, zaopatrzony w opancerzoną kabinę i żuraw hydrauliczny. Takie wydania połączone z najnowocześniejszym sprzętem są bardzo istotne we wschodniej części kraju, aby oczyścić ziemię Donbasu ze śmiercionośnych pułapek wybuchowych, w wystarczającej ilości ukrytych na polach, w lasach i osadach.

Poza tym po raz pierwszy na Ukrainie zrealizowano modyfikację artyleryjskiego systemu rakietowego BM 9P140 „URAGAN” na podwoziu samochodowym KrAZ-63221. Powyższy projekt powstał w wyniku wspólnej pracy Państwowego Przedsiębiorstwa „Zakład Remontowy Shepetovsky” i PJSC „AvtoKrAZ”. Pojazd wyróżniają ulepszone parametry techniczne, zarówno co do siły i możliwości prowadzenia ognia, jak i w sferze manewrowości. Produkt otrzymał także nowe systemy strukturalne - pokładowe, ukierunkowane na zwiększenie skuteczności bojowej tej maszyny.

REKLAMA

Nowy model, którego zakład nie miał jeszcze w swojej gamie, został wyprodukowany w 2018 roku – był to 3-osiowy ciężki ciągnik siodłowo-balastowy z napędem na wszystkie koła – typ KrAZ-6510TE (6x6). Wymagania techniczne dotyczące tej nowości postawił klient. Głównymi różnicami w stosunku do pozostałych ciągników KrAZ są nie klasyczna a wagonowa kabina z miejscem do odpoczynku, silnik o mocy maksymalnej 460 KM, automatyczna skrzynia przekładniowa, wciągarka z napędem hydraulicznym i trójwahliwe sprzęgło dla sworznia 3,5 cala.

Do tego zgodnie z planem DKR i GDR w maju 2018 roku pojawiły się premierowe cysterny drogowe o pojemności 5 i 9 metrów sześciennych, odpowiednio na podwoziach KrAZ-5233Ne i KrAZ-6322. Cysterny te – ADC-5 (5233) i ADC-9 (6322) – przeznaczono do transportu i krótkotrwałego przechowywania wody pitnej w warunkach polowych. Ponieważ również oba podwozia – KrAZ-5233Ne i KrAZ-6322 – mają napęd na wszystkie koła i pojedyncze balonowe ogumienie, więc nie trudno jest tym cysternom dostarczać wodę pitną do dowolnego miejsca, poruszając się po każdej drodze i w ekstremalnych warunkach, często pojawiających się w jednostkach wojskowych i na froncie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij