[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Czy obecnie militarna Ukrainy obędzie się bez samochodowej techniki krajowej? Cz.6

Ostatnio pojawiła się tendencja do zmniejszenia zakupu ciężarówek KrAZ na potrzeby Ministerstwa Obrony Ukrainy i innych organów ścigania na rzecz innego producenta. W 2016 roku w porównaniu z latami 2014-2015 zamówienia państwowe zmniejszyły się trzykrotnie. W 2019 roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu, chociaż zapotrzebowanie na tę technologię utrzymuje się na dotychczasowym poziomie.

Najnowsze wyroby - unikatowa ukraińska samobieżna haubica 155 mm Bogdana i automatyczny system rakietowy „Verba” na podwoziu KrAZ-63221 – pokazano w dniu 24 sierpnia 2018 roku podczas parady poświęconej obchodom Święta Niepodległości Ukrainy. Przy tym w sierpniu tego roku AvtoKrAZ wypuścił nową chłodnię wojskową opartą na podwoziu typu KrAZ-5401N2 (4x2). Wariant ten służy do transportu świeżych, schłodzonych i mrożonych produktów na potrzeby departamentów zaopatrzenia w żywność Sił Zbrojnych Ukrainy.

Do tego dochodzi BM-21 UM Berest - nowy pojazd bojowy oparty na KrAZie i mający zastąpić wyrzutnie rakietowe systemu BM-21 Grad, które wciąż znajdują się na stanie ukraińskich sił zbrojnych. Głęboką modernizację 122-milimetrowego systemu rakietowego przeprowadził Zakład Remontowy Shepetivsky – należący do Ukroboronprom, z kolei podwozie KrAZa wybrano ze względu na fakt, że zastosowano w nim nową generację zaawansowanej kabiny wagonowej – nad silnikiem. Podwozie to, o symbolu KrAZ-5401Ne (4x4), cechują napęd na obie osie i wydłużona załogowa kabina – czterodrzwiowa, dwurzędowa, umożliwiająca wygodne umieszczenie załogi i całego niezbędnego sprzętu kierowania ogniem rakietowego systemu artyleryjskiego.

REKLAMA

W 2019 roku system radarowy 1L220UK, opracowany przez zakłady „NSC„ Iskra”, stanowiące część Przedsiębiorstwa Państwowego„ Ukroboronprom”, z powodzeniem ukończył zaś etap testów terenowych. Częściami składowymi tego systemu radarowego są ciągnik--ciężarówka KrAZ-6446 z napędem na cztery koła oraz naczepa H251N2, też wytwarzana przez PJSC „AvtoKrAZ”.

Przy tym w pierwszych dniach 2019 roku AvtoKrAZ wysłał rodzimym siłom zbrojnym nowe podwozie z napędem na wszystkie koła – typ KrAZ-7634NE 8x8. To podwozie charakteryzują wysoka dzielność terenowa – mobilność taktyczna i wysoka nośność – ładowność – rzędu 27000 kg. W związku z tym przeznaczono je do montażu ciężkiego sprzętu specjalnego. Od swoich poprzedników różni się mocniejszym, 460-konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów.
Na bazie tego podwozia przedsiębiorstwo badawczo-produkcyjne Aeronautics-MLT opracowało naziemną mobilną stację radarową VHF AMBER-1800 (BURSHIN-1800), przeznaczoną do automatycznego wykrywania obiektów lecących, określania ich aktualnych współrzędnych i dostarczania odbiorcom stosownych informacji radarowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij