REKLAMA

Czyste i płynne dostawy dzięki Scania L 320 plug-in hybrid

Szwedzka grupa transportowa, LBC Frakt AB chce być liderem w transformacji w kierunku transportu wolnego od paliw kopalnych. Dlatego - aby zapewnić czyste i płynne dostawy w mieście – zainwestowała w hybrydową ciężarówkę dystrybucyjną typu plug-in - Scania L 320.

Scania L 320 plug-in hybrid Producent

Ciężarówkę hybrydową zasila energia elektryczna wytwarzana we własnej „elektrowni słonecznej” firmy, tzn. energia ta pochodzi z paneli fotowoltaicznych znajdujących się na dachu terminalu towarowego. Zbiornik paliwa jest zaś napełniany HVO, organicznym olejem napędowym poddanym działaniu wodoru, aby obniżyć emisję CO2 nawet o 90 procent. Nowy samochód będzie głównie przewozić napoje i inne towary do sklepów oraz restauracji w – położonym około 250 km na północ od Göteborga – mieście Karlstad i jego okolicach. Przewodniczący grupy Lars Reinholdsson chce podjąć poważny wysiłek, aby dostosować się do środowiskowej mapy drogowej 2030 dla szwedzkiego biznesu transportowego „Uważamy, że transport ciężki zmierza w kierunku elektryfikacji, ale chcemy wykonać swoją część i działać tu i teraz. W naszych pojazdach zaczęliśmy już od paliw kopalnych, takich jak etanol i HVO, próbując przejść na elektryfikację. Jeszcze w tym roku planujemy dostawę w pełni elektrycznej ciężarówki BEV”.

REKLAMA

Henrik Cassåsen przez większość czasu jeździ nową ciężarówką hybrydową. Pozostaje entuzjastycznie nastawiony do swojego nowego środowiska pracy i nie lubi dzielić się nim z innymi kierowcami „W trybie napędu elektrycznego pojazd jest bardzo, bardzo cichy. Ponieważ wokół nie ma zbyt wiele hałasu, wystarczą tykanie wskaźnika kierunku i cichy szept z zewnątrz, a ty jako osoba stajesz się o wiele spokojniejszy i mówiąc prosto nie stresujesz się tak”.

Lokalne gminy zgadzają się, że takie wdrożenie zelektryfikowanego taboru dystrybucyjnego okazuje się niezwykle korzystne dla wszystkich zainteresowanych stron, w szczególności dla mieszkańców miasta. Henrik Lander, Przewodniczący Rady ds. Technicznych i Nieruchomości, mówi „Tak, najpierw zmniejszamy emisje, co zapewnia nam lepszą jakość powietrza w mieście - wcześniej mieliśmy pewne problemy z zanieczyszczeniem powietrza w Karlstad - więc to jest naprawdę pozytywne. Po drugie uzyskujemy niższy poziom hałasu, co również jest pozytywne, dzięki czemu otrzymamy cichsze miasto, które będzie przyjemniejsze do odwiedzenia. Powyższe daje podwójny efekt”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA