[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.6

DAF CF Electric dla Tinie Manders Transport Cz.2

DAF Trucks dostarczył w pełni elektryczny 2-osiowy ciągnik siodłowy do Tinie Manders Transport w Geldrop w Holandii. Model CF Electric z technologią E-Power firmy VDL w imieniu DHL jest używany do świadczenia usług przewozowych w regionie Eindhoven. Pierwszy CF Electric został zaś przekazany w grudniu ubiegłego roku do eksploatacji przez sieć supermarketów Jumbo.

Fot. Producent

Ważny krok

Willem van der Leegte, prezes i dyrektor generalny VDL Groep, dodał: "Tinie Manders, DAF Trucks i VDL mają solidne fundamenty, kompleksowe podejście oraz innowacje najwyższej jakości. To naprawdę wspaniała rzecz zobaczyć, jak trzy podmioty z regionu Brabancji w ten sposób zebrały się razem, aby w praktyce przetestować DAF CF Electric wyposażony w VDL E-Power. Tinie Manders miał pewność by zaryzykować, nawiązując bezpośredni kontakt, aby wyrazić zainteresowanie uczestnictwem w fazie testowania w tym projekcie rozwojowym. W rezultacie business rodzinny odegrał ważną rolę w przygotowywaniu tego innowacyjnego pojazdu, który oferuje światowy postęp w zakresie osiągnięcia zrównoważenia w transporcie ładunków”.

Współpraca

Tinie Manders Transport połączy w pełni elektryczną ciężarówkę z całkowicie elektryczną naczepą chłodniczą. To unikatowe połączenie sprawi, że przedsiębiorstwo z siedzibą w Geldrop kwalifikuje się do holenderskiej dotacji DKTI na zrównoważony transport. Ten projekt DKTI obejmuje nie tylko DAF, VDL Groep i Tinie Manders Transport, ale też DHL, TNO, Allego, THT New Cool i gminę Geldrop-Mierlo. Allego zapewnia publiczne rozwiązanie do ładowania w Geldrop, gmina jest zaangażowana we wdrażanie infrastruktury ładowania, a THT New Cool dostarcza dwie bezemisyjne naczepy chłodzone przy pomocy systemu w pełni elektrycznego, w których odzyskuje się energię podczas hamowania. Wreszcie, TNO zbada wyniki osiągnięte przez kombinację elektryczny samochód/naczepa i oceni, czy więcej przewozów regionalnych może być realizowanych przy pomocy wariantów całkowicie elektrycznych.

REKLAMA

Informacje o CF Electric

DAF CF Electric to 2-osiowy ciągnik siodłowy w układzie napędowym 4x2, opracowany do eksploatacji na obszarach miejskich i tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej 37000 kg. Normę w tego rodzaju tzw. miejskich zestawach zazwyczaj stanowią specjalne dystrybucyjne naczepy jednoosiowe lub dwuosiowe. Auto bazuje na klasycznym typie CF "International Truck of the Year 2018" i jest napędzane w pełni elektrycznie za pomocą technologii E-Power VDL. Rdzeń tego zaawansowanego układu napędowego tworzy silnik elektryczny o mocy 210 kW, zasilany z zespołu akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 144 kWh. W zależności od masy ładunku zasięg wynosi około 100 km, dzięki czemu model ten nadaje się do przemieszczania większych partii w klasycznej miejskiej dystrybucji. Czas szybkiego ładowania baterii określono na 30 minut, z kolei pełne naładowanie zajmuje tylko półtorej godziny.


DAF CF Electric - Dane techniczne


Masa własna 9700 kg

Silnik elektryczny – moc maksymalna 210 kW, maksymalny moment obrotowy 2000 Nm;

Pojemność akumulatorów – 170 kWh;

Zasięg w pełni naładowanego pojazdu – do 100 km;

Bateria – szybkie ładowanie 30 minut, pełne naładowanie 1,5 godziny

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij